Smartphone

Am tot văzut în ultima perioadă diverse statistici ale pieţei globale de telefoane inteligente, însă până la urmă trăim în România şi nişte date pentru ţara noastră cred că sunt mult mai relevante pentru noi.

Din păcate calculele pentru o ţară mică precum a noastră au o frecvenţă mult mai redusă şi de cele mai multe ori informaţiile oferite de diverse surse sunt trunchiate sau coafate să arate bine în anumite direcţii.

Am găsit o statistică destul de detaliată a situaţiei din 🇷🇴 România 🇷🇴 la nivelul anului 2023 pe nwradu.ro. În cele 12 luni ale anului trecut în ţara noastră s-au vândut aproximativ 3.5 milioane de telefoane inteligente a căror valoare totală a depăşit suma de 1.5 miliarde de euro.

Iată cum se prezintă situaţia la nivel de brand:

1️⃣ Samsung – cotă de piaţă de 46% (în scădere de la 53% în 2022) şi 41% din valoarea pieţei;

2️⃣ Apple – cotă de piaţă de 17.5% (în creştere de la 15% în 2022) şi 41.2% din valoarea pieţei;

3️⃣ Xiaomi – cotă de piaţă de 9.7% (în scădere de la 11% în 2022) şi 5% din valoarea pieţei;

4️⃣ Motorola – cotă de piaţă de 9.2% (în creştere de la 6% în 2022) şi 3.5% din valoarea pieţei;

5️⃣ Honor – cotă de piaţă de 4.9% (în creştere, cota din 2022 fiind nesemnificativă) şi 3% din valoarea pieţei;

6️⃣ Oppo – cotă de piaţă de 4% (în scădere de la 4.5% în 2022);

7️⃣ Huawei – cotă de piaţă de 1.9%;

8️⃣ Realme, Nokia, iHunt, ZTE, Alcatel – cote de piaţă cuprinse între 1% şi 1.8%.

Ce concluzii putem trage ?

Samsung şi Apple au împreună 82.2% din valoarea pieţei, adică din cele 1.5 miliarde de euro, către cele două ajung 1.23 miliarde de euro. Restul de 0.27 miliarde de euro se împart între celelalte nume de pe listă.

Ca şi număr de unităti livrate situaţia este mai echilibrată, Samsung rămâne lider detaşat, dar pierde teren de la an la an (şi cota din 2022 era mai mică decât cea din 2021), Apple rămâne într-o constantă clasică, iar Motorola sau Honor sunt numele care cresc încet, dar sigur. Din păcate Xiaomi pierde cotă de piaţă importantă, în timp ce Oppo & co nu reuşesc încă să convingă.

Un alt aspect ce merită evidenţiat este faptul că vivo lipseşte cu desăvârşire din acest clasament. Acum ne este mult mai clar de ce producătorul chinez a decis să părăsească ţara noastră, pentru că nu vindea mai nimic.