Ford se răzgândeşte şi anunţă că va vinde maşini cu motoare termice şi după 2030 în Europa

/
/
10 mai
/

Ford anunţa prin 2021 că strategia sa pe termen mediu este aceea de a electrifica toată gama de maşini în Europa. Compania americană sugera la acel moment că principalul său obiectiv este ca până în 2030 toate modelele de pe bătrânul continent să fie 100% electrice.

La mai bine de 3 ani de la acele declaraţii Ford şi-a regândit poziţia şi a confirmat că va comercializa maşini cu motoare termice şi după 2030.

Decizia vine într-un context în care deşi piaţa europeană a maşinilor electrice creşte de la an la an, nu creşte în ritmul estimat de gigantul american. În prezent vânzările de modele electrice sunt sub aşteptări, însă sunt speranţe ca noutăţile pregătite de Ford să mai anime puţin lucrurile. Un astfel de exemplu este varianta electrică a modelului Ford Puma, versiune ce va fi produsă la fabrica din Craiova începând cu sfârşitul acestui an.

Un lucru de care trebuie să ţinem cont este că din 2030 nu vom mai vedea autovehicule pur termice, ci doar modele de tipul plug-in hybrid.

Citeam mai devreme că vânzările Toyota în Europa cresc spectaculos, iar producătorul japonez vinde în special hibride. Din ce ştiu şi sper să nu greşesesc, în prezent Toyota se bazează pe bătrânul continent strict pe Toyota bZ4x la capitolul electrice, autovehicul care nu atrage prea mulţi cumpărători.

Ce vreau să evidenţiez este că următorii câţiva ani vor fi ai hibridelor, urmând ca ulterior electricele să câştige din ce în ce mai mult teren. Cu certitudine viitorul este electric, însă la cum reacţionează azi piaţa, trecerea va fi mai anevoioasă decât a fost estimat.

Sursa: motor1.com
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Clipul zilei: Mercedes-AMG a lansat noul concept electric AMG GT XX, unul ce poate atinge o viteză maximă de 360 de kilometri / oră

gAuto
/
/
29 iun.
Am revenit cu un nou articol „clipul zilei”, unul care de data aceasta ne aduce în prim plan cel mai nou concept al celor de la Mercedes-AMG, o maşină electrică denumită AMG GT XX ce poate atinge o viteză maximă de 360 de kilometri / oră.

A fost deschisă în România prima staţie de încărcare pentru maşini electrice alimentată exclusiv cu energie solară

gAuto
/
/
26 iun.
Staţiile de încărcare pentru maşinile electrice au devenit o prioritate în ultima perioadă şi chiar dacă ritmul de dezvoltare al acestei infrastructuri vitale pentru viitor este mai lent decât în alte ţări europene, lucrurile avansează şi la noi.

Chery, cel mai nou producător chinez intrat oficial în România, a realizat un test ciudat pentru o baterie de maşină (a ţinut-o peste 53 de ore în apă sărată)

gAuto
/
/
24 iun.
Mai ţineţi minte testele ciudate pe care le practicau chinezii pentru smartphone-uri în urmă cu ceva ani (băteau nuci pe ele, le găureau cu bormaşina etc.)? Ei bine, acestea s-au întors de ceva timp sub o altă formă: la maşinile electrice / hibride.