Nu sunt fan Apple, iar cei care ne citesc constant cunosc clar şi răspicat acest lucru. Însă chiar şi aşa nu am niciun motiv să nu admir compania ca business, ca mod de a evalua şi a de implementa schimbări.
Dacă ar fi să descriu Apple în două cuvinte acestea ar fi prudenţă şi excelenţă. Prudenţă pentru că întotdeauna este calculată la fiecare pas şi excelenţă pentru că toate produsele şi serviciile sale trec prin nişte verificări riguroase, totul pentru a oferi utilizatorului calitate premium.
Un nou exemplu de prudenţă în cazul mărului muşcat este legat de numărul de angajaţi existent. În perioada septembrie 2019 – septembrie 2022 afacerile companiilor tech au crescut exponenţial (în special datorită crizei sanitare COVID-19), iar acestea au făcut angajări masive (Meta +94%, Alphabet +57%, Microsoft +53% etc.). Nu şi Apple. Compania a angajat doar cât a avut nevoie, astfel că în aceeaşi perioadă de mai sus numărul de angajaţi Apple a crescut cu doar 20%.
În noul context economic, rezultatele se văd: Meta va concedia 11.000 de oameni, Microsoft vreo 10.000, Amazon încă 18.000, iar Alphabet alţi 12.000.
Sigur că nici Apple nu este imună la volatilitatea macroeconomică globală (de exemplu, compania a avut probleme mari cu producţia în China, aspect ce a atras pierderi de zeci de milioane de dolari) şi va face concedieri, însă cel mai probabil nu în masă precum exemplele de mai sus.
Un alt aspect care ajută foarte mult la rezistenţa companiei în această perioadă instabilă este dat excelenţa de care povesteam la început. Produsele şi serviciile sale au căutare în continuare pentru că sunt cele mai bune şi în timp ce, pe anumite segmente, toată piaţa scade, Apple creşte.