Adevărul este că românilor le-au plăcut întotdeauna maşinile diesel, iar renunţarea oarecum forţată la această motorizare, a născut multe reacţii negative în rândul şoferilor.
În prezent piaţa auto de maşini noi oferă prea puţine variante pentru acest segment, iar în foarte scurt timp şi acestea vor dispărea, însă în continuare piaţa auto de autovehicule second-hand are oferte numeroase, mai ales că unele ţări din vest preferă să scape de acest tip de motorizare cât mai curând (au apărut deja limitări de acces în unele oraşe, taxe mai mari etc.)
Conform celor mai recente date publicate de profit.ro, în luna august au fost înmatriculate în România 27.569 de maşini de import de tipul second-hand, iar dintre acestea 19.053 au fost cu motorizare diesel. Procentual vorbind, aproape 70% din totalul maşinilor second-hand aduse luna trecută (în special din Germania) folosesc motorina drept combustibil. Cele mai apreciate modele au fost Volkswagen Golf, Volkswagen Passat, Skoda Octavia, Renault Megane, Audi A4, Dacia Duster, Ford Focus, Volkswagen Tiguan, Nissan Qashqai şi Volkswagen Polo.
Spre comparaţie, tot în luna august au fost înmatriculate 879 maşini diesel noi, număr ce reprezintă aproape 9% din totalul autovehiculelor noi înmatriculate în România luna trecută.
Mă gândesc că cei care cumpără acum maşini diesel îşi asumă că vor fi şi ultimii proprietari, deoarece peste câţiva ani nu ştiu câţi se vor mai risca să le cumpere mai departe.