Cum vi s-ar părea o maşină plug-in hybrid (PHEV) cu autonomie electrică de 400 de kilometri şi reîncărcare în maxim 15 minute?

/
/
28 oct. 24
/

De ce stau atât de bine producătorii auto chinezi în comparaţie cu cei europeni? Pentru că pot implementa rapid şi la costuri reduse tehnologii de genul celor de mai jos.

În prezent, autonomia electrică pe maşinile plug-in hybrid (PHEV) este redusă, de obicei de ordinul a zeci de kilometri. Există şi cazuri cu autonomie de peste 100 de kilometri, dar aici vorbim deja de preţuri extrem de generoase ale maşinilor, de ordinul a zeci de mii de euro.

Acest lucru va deveni istorie în foarte scurt timp, asta deoarece CATL, cel mai mare producător de baterii din lume, a lansat oficial aşa numitul acumulator Freevoy Super Hybrid Battery. Este prima baterie din lume dedicată maşinilor plug-in hybrid (PHEV) ce poate asigura o autonomie electrică de 400 de kilometri.

În plus, Freevoy Super Hybrid Battery este compatibilă cu tehnologia de încărcare rapidă 4C, astfel că poate fi încărcată până la 70% (autonomie de 280 kilometri) în 10 minute şi până la 100% (autonomie de 400 kilometri) în 15 minute.

Cu astfel de performanţe, am vaga impresie că motorul termic va fi folosit rar, foarte rar.

Freevoy Super Hybrid Battery a fost detaliată aici de către CATL (asta dacă vreţi să aflaţi mai multe detalii). Cert este că bateria va apărea în 2025 pe cel puţin 30 de modele de maşini plug-in hybrid (PHEV) de la producători chinezi precum Geely, Chery, GAC sau VOYAH. Producătorii europeni să mai aştepte, zic.

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.