De ce stau atât de bine producătorii auto chinezi în comparaţie cu cei europeni? Pentru că pot implementa rapid şi la costuri reduse tehnologii de genul celor de mai jos.
În prezent, autonomia electrică pe maşinile plug-in hybrid (PHEV) este redusă, de obicei de ordinul a zeci de kilometri. Există şi cazuri cu autonomie de peste 100 de kilometri, dar aici vorbim deja de preţuri extrem de generoase ale maşinilor, de ordinul a zeci de mii de euro.
Acest lucru va deveni istorie în foarte scurt timp, asta deoarece CATL, cel mai mare producător de baterii din lume, a lansat oficial aşa numitul acumulator Freevoy Super Hybrid Battery. Este prima baterie din lume dedicată maşinilor plug-in hybrid (PHEV) ce poate asigura o autonomie electrică de 400 de kilometri.
În plus, Freevoy Super Hybrid Battery este compatibilă cu tehnologia de încărcare rapidă 4C, astfel că poate fi încărcată până la 70% (autonomie de 280 kilometri) în 10 minute şi până la 100% (autonomie de 400 kilometri) în 15 minute.
Cu astfel de performanţe, am vaga impresie că motorul termic va fi folosit rar, foarte rar.
Freevoy Super Hybrid Battery a fost detaliată aici de către CATL (asta dacă vreţi să aflaţi mai multe detalii). Cert este că bateria va apărea în 2025 pe cel puţin 30 de modele de maşini plug-in hybrid (PHEV) de la producători chinezi precum Geely, Chery, GAC sau VOYAH. Producătorii europeni să mai aştepte, zic.