Dacia lansează Spring Extreme cu un nou motor de 65 CP și preț de plecare de 22.300 EUR

/
/
13 ian.
/

Noutate majoră pentru gama Dacia. Azi a fost anunțată o nouă versiune pentru micuțul vehicul electric. Cu ocazia Salonului Auto de la Bruxelles 2023 va fi expusă noua Dacia Spring Extreme, ce introduce un cu totul nou motor.

Este vorba despre ELECTRIC 65, un motor ce generează, ați ghicit, 65 CP / 48 kW. Este un upgrade major față de cei 45 CP / 33 kW, în esență un surplus de putere de aproape 50%. Mai mult, se pare că noua Dacia Spring Extreme a primit și o nouă transmisie, cu o demultiplicare diferită, ce ar trebui să confere accelerații mai rapide, dar și o regenerare la decelerare mai eficientă.

Noua Dacia Spring Extreme 2023
Pe lângă noul motor, Spring Extreme vine și cu o transmisie actualizată.

În rest, capacitatea bateriei rămâne de 26.8 kWh (25 kWh net), ceea ce va asigura aceeași autonomie de maxim 305 km (ciclu urban WLTP). În medie, autonomia WLTP este de 220 km pentru noua Dacia Spring Extreme.

Noua Dacia Spring Extreme 2023
O nouă culoare exterioară și câteva detalii grafice în nuață Copper Brown și stripping-uri cu model topografic.

Pe partea de design, Spring Extreme poate fi ales într-o nouă culoarea pentru caroserie, denumită Slate Blue. La exterior se mai remarcă anumite detalii înntr-o nunață Copper Brown (pe șinele de pe plafon, pe carcasa oglinzilor exterioare, logo-ul Dacia Link de pe portbagaj ș.a.). Totodată, sunt introduse câteva stripping-uri cu model topografic, după cum îl numesc cei de la Dacia.

Noua Dacia Spring Extreme 2023
Detalii în culoarea Copper Brown apar și în interior.

Același model este prezent și în interior, pe praguri și preșuri, în timp ce detalii Copper Brown apar pe fețele ușilor față, în jurul aeratoarelor și al ecranului multimedia. Cusăturile tapițeriei sunt tot în această nuanță, în timp ce pe scaunele față este embosat noul logo Dacia.

Echipare si preturi Dacia Sping Extreme Electric 65

Spring Extreme înlocuiește în gama Dacia echiparea Expression, iar prețul de plecare, fără a fi scăzute bonusurile Rabla Plus, este de 22.300 EUR. La acest cost se pot adăuga încă 1.600 EUR dacă alegi toate opțiunile suplimentare.

Categorii: gAuto, gEV
Darius Pană
Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Huawei Pura 70 Ultra, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.

Am vizitat Centrul Tehnic Titu, cel mai mare centru de testare al Renault Group din afara Franței – detalii ce merită aflate

gAuto
/
/
7 iul.
După ce am avut ocazia de a vizita de două ori în ultimul timp Uzina Dacia Mioveni - am scris în iulie 2023 și mai recent, anul acesta, a venit rândul unui articol similar, de data aceasta de la Centru Tehnic Titu (CTT). Așa cum apare și în titlu, această locație reprezintă cel mai mare…

Rombat deţine singurul laborator de testare a bateriilor din România acreditat la standarde internaționale

gAuto
/
/
7 iul.
Rombat este liderul pieţei auto româneşti de baterii auto, compania cu o tradiţie de peste 40 de ani având un model de business integrat 100% în România.

Grupul auto Stellantis avertizează Uniunea Europeană: amenzile pregătite de voi ar putea duce la închiderea de fabrici!

gAuto
/
/
5 iul.
2025 se anunţa încă din primele zile un an extrem de provocator, asta deoarece de anul acesta restricţiile impuse de Uniunea Europeană la nivel de emisii sunt din cele mai dure: