Dacia Sandero a fost cea mai bine vândută maşină în Europa în prima jumătate a anului 2024 (şi o mică analiză a situaţiei Dacia în Europa)

/
/
20 iul. 24
/

Dacia rămâne o marcă foarte apreciată în Europa, raportul calitate-preţ fiind unul dintre cele mai mari avantaje ale brandului autohton.

În cel mai recent raport Jato Dynamics, cel aferente primul semestru din 2024, rezultatele Dacia sunt bune spre foarte bune. La nivel de marcă, Dacia ocupă locul 8 cu vânzări de 300.901 unităţi şi o creştere de 3%, iar greul din spatele acestor cifre este dus de doar două modele:

  • Dacia Sandero (cea mai bine vândută maşină în Europa în prima jumătate a anului 2024 cu 143.596 unităţi şi o creştere YoY de 16%);
  • Dacia Duster (unul dintre cele mai bine vândute SUV-uri din Europa în prima jumătate a anului 2024 cu 89.435 unităţi şi o creştere YoY de 3%).

Mai bine de 77% din totalul vânzărilor generate de Dacia în Europa sunt susţinute de cele două maşini. Pare destul de clar că Dacia Logan se chinuie rău, Dacia Jogger vinde, dar nu cât ar trebui, iar Dacia Spring a ieşit din clasamentul celor mai bine vândute modele electrice în contextul în care mai multe ţări au redus sau chiar au renunţat la diversele facilităţi guvernamentale.

Marea problemă pe care eu o văd este Dacia Logan, model care foarte probabil va fi retras în curând de pe piaţă. Din păcate Dacia Logan se vinde bine doar în România şi parţial în Maroc (nu este în Europa, însă ca idee), în rest aproape că nu există. Ştiu că în anumite ţări din Europa de Vest a fost şi retrasă din oferta comercială. Gândiţi-vă că Dacia a vândut sub 25.000 de unităţi de Logan în 2023, iar peste 14.000 au fost doar în România. Practic Dacia Logan nu există pe alte pieţe.

Este clar că Dacia trebuie să facă un refresh la nivel de modele, un aspect la care se lucrează de zor. Dacia Duster 3 este un exemplu proaspăt, la fel şi noua Dacia Spring, însă vor mai veni şi altele (Dacia Bigster, noua Dacia Sandero, Dacia C-Neo etc.).

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).