Xiaomi a ajuns a fi un brand cunoscut și în țara noastră, în rândul celor ce se interesează cu adevărat înainte de achiziția unui smartphone. Xiaomi se află într-o poziție fruntașă față de alte companii chinezești concurente: Meizu, Oppo, Cubot etc.
O mică precizare, Huawei nu intră în discuție pentru că are o notorietate mult mai mare. Xiaomi aduce telefoane cu un raport preț / specificații de-a dreptul imbatabil. Primești un super-smartphone la jumătate din prețul unui terminal concurent cu specificații tehnice similare.
Xiaomi reușește asta pentru că în China funcționează alte regulamente pe partea de respectare a patentelor. Alt aspect interesant: serviciile Google nu au suport în China, de aceea ROM-urile chinezești nu au Google Play, Google Maps etc.
Ericsson este un gigant ce deține un portofoliu extins de patente. Dacă vrei să vinzi un smartphone în Europa, SUA, pe alte piețe globale, trebuie să ai un acord cu Ericsson (patente legate de rețelele GSM etc). De aceea, Xiaomi a trebui să se retragă din Brazilia și India, deja având procese pe rol cu compania suedeză. În Europa sau SUA ar fi un adevărat fiasco, presupun că vă mai amintiți bătălia prin tribunale purtată de către Apple și Samsung, iar la cum arată interfața MIUI de pe smartphone-urile Xiaomi…
Se zvonește că Ericsson le-a cerut 300 de milioane de dolari pentru un acord anual. Xiaomi a refuzat oferta. Acum realizați ce plătiți în prețul unui smartphone Samsung, HTC, Sony, LG, pe lângă taxe locale, transport, garanția + service, marketing, componente, investiții în R&D.
Xiaomi este evaluat cu o valoare de piață în jurul a 45 de miliarde dolari, dar am impresia că toată creșterea din ultimii ani se va întoarce împotriva lor, iar bula Xiaomi se va sparge precum un balon de săpun. Asta dacă nu vor găsi o cale să cadă de acord cu Ericsson & co. În momentul respectiv, vor pierde și atractivitatea față de Samsung, HTC, Sony, Huawei etc. Prețurile vor fi la același nivel. Mai ales când vor trebui să ofere și garanție localizată.