De la 1 ianuarie 2021 maşinile cu volan pe dreapta aduse din Marea Britanie nu vor mai putea fi înmatriculate în România

/
/
14 iul. 20
/

Registrul Auto Român (RAR) a anunţat că începând cu data de 1 ianuarie 2021 nu vor mai putea fi înmatriculate în România maşini cu volan pe dreapta aduse din Marea Britanie.

Acest anunţ a fost dat în contextul în care perioada de tranziţie dintre Marea Britanie şi Uniunea Europeană în ceea ce priveşte Brexit-ul nu se prelungeşte după data de 31.12.2020 ce este în vigoare în acest moment. Dacă această perioadă de tranziţie se va prelungi, automat şi înmatriculările auto cu volan pe dreapta aduse din Marea Britanie vor fi prelungite cu aceeaşi perioadă de timp.

„Dat fiind interesul public ridicat pentru situația autovehiculelor care provin din UK, în contextul Brexit, precizăm și cu această ocazie că până la data de 31 decembrie 2020 este în vigoare o perioadă de tranziție stabilită ca urmare a Acordului de retragere, dar care poate fi prelungită. În consecință, până la 31.12.2020 se acceptă, în aceleași condiții, omologările UE emise de UK, adică și autovehiculele cu volan pe partea dreaptă care provin din UK vor putea primi CIV, dacă respectă celelalte condiții aplicabile.

De la 1 ianuarie 2021, dar numai dacă perioada de tranziție dintre UK și Uniunea Europeană nu va fi prelungită, omologarea emisă de Regatul Unit nu va mai fi valabilă în România, iar vehiculele cu volan pe dreapta provenite din UK vor fi tratate asemenea oricărui alt vehicul care provine dintr-un stat terț din afara UE și nu vor mai primi CIV, deci nu vor mai putea fi înmatriculate în România. În ceea ce privește autovehiculele echipate cu postul de conducere pe partea dreaptă și care sunt deja înmatriculate în România, menționăm că nu există în acest moment nicio altă prevedere legislativă care să oblige la modificarea poziției postului de conducere pe partea stângă.” au transmis Registrul Auto Român (RAR).

Conform reglementărilor RNTR 7, aprobate prin OMTCT nr. 2.132/2005, cu modificările și completările ulterioare, în România primesc CIV toate autovehiculele cu volan pe stânga cu două excepţii:

  • autovehiculele speciale utilizate în serviciile publice comunitare (curățenie stradală);
  • autovehiculele care au fost înmatriculate ultima dată într-un alt stat membru al UE și care nu au suferit modificări în raport cu configurația de înmatriculare inițială.

De la 1 ianuarie 2021 (dacă nu se prelungeşte perioada de tranziţie pentr Marea Britanie) se vor putea înmatricula maşini cu volan pe partea dreaptă dacă acestea vin din Cipru, Malta sau Irlanda (singurele ţări din Uniunea Europeană unde se circulă pe partea stângă).

Sursa: agerpres.ro
Categorii: gAuto
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).