Directorul general al Volkswagen Group nu crede în maşinile cu motoare pe hidrogen

/
/
12 feb. 21
/

Omenirea este în căutare de soluţii pentru a reduce poluarea globală, iar una dintre variante este de a transforma parcul auto global într-unul ecologic. Pentru a face acest lucru, într-un viitor apropiat trebuie să renunţăm la cât mai multe vehicule ce funcţionează cu combustibil fosil (benzină şi motorină în special).

Toată lumea îşi pune în prezent speranţa în maşinile electrice, unele ce nu poluează absolut deloc (şi aici sunt ceva discuţii legate de procesul de producţie al bateriilor, unul ce afectează destul de mult mediul înconjurător).

Au existat şi există în continuare voci care spun că şi maşinile cu motoare pe hidrogen ar putea deveni o soluţie în timp. Directorul general al Volkswagen Group, domnul Herbert Diess, consideră însă că motoarele pe hidrogen nu au un viitor în industria auto.

„Este timpul ca politicienii să accepte știința: hidrogenul verde este necesar pentru oțel, chimicale, aero,… și nu ar trebui să ajungă în mașini. Este mult prea scump, ineficient, lent și dificil de dezvoltat și transportat.” a declarat Herbert Diess pe contul său de Twitter.

Chiar dacă există ceva tehnologii în domeniu, niciun producător auto nu foloseşte la scară largă motoarele pe hidrogen deoarece întreg procesul este unul încă foarte scump.

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Pe 15 noiembrie 2025 a fost fabricat ultimul model Ford Focus din lume

Ford Focus a fost cândva una dintre cele mai bine vândute maşini din Europa, perioada de vârf maxim fiind atinsă la începutul anilor 2000. Între 2000 şi 2002 au fost vândute anual peste 500.000 de unităţi, în timp ce între 2003 şi 2007 au fost vândute anual peste 400.000 unităţi. Cel mai impresionant rezultat a…

În viitorul standard de poluare Euro 7, maşinile electrice NU vor mai fi încadrate ca vehicule cu emisii zero (nepoluante)

Pe 12 aprilie 2024 a fost adoptat la nivelul Consiliului Uniunii Europene noul regulament pentru standardul de poluare Euro 7, acesta urmând să fie aplicat în etape, începând cu octombrie 2026.

Producătorul auto chinez Chery a vrut să refacă o reclamă celebră Range Rover şi a distrus o mică porţiune din Scara către Rai (atracţie principală pe Muntele Tianmen)

Mai ţineţi minte testele ciudate pe care le practicau chinezii pentru smartphone-uri în urmă cu ceva ani (băteau nuci pe ele, le găureau cu bormaşina etc.)? Ei bine, acestea s-au întors de ceva timp sub o altă formă: la maşinile electrice / hibride.