Succesul Xiaomi în piața de automobile electrice a impulsionat și alte companii tech chinezești să abordeze această nișă.
Dreame Technology pregătește două branduri auto:
- Dreame Auto – pentru modele de top precum cel prezentat în randările atașate acestui articol;
- Star Auto – se adresează pieței mainstream de automobile electrice de lux. Aici au în focus Rolls-Royce Cullinan, Bentley etc;
Au prezentat primele detalii pentru un supercar electric ce ar putea fi lansat în anul 2027. Liniile de design nu lasă loc de interpretări, avem de-a face cu o clonă de Bugatti, indiferent din ce unghi privim automobilul (față, spate, lateral).

Rigiditatea structurală ar fi de 45.000 Nm, de fapt mai simplu, o mașină cu un șasiu rezistent și rigid. Vor folosi oțel din industria aerospațială, stâlpul din mijloc este ascuns, iar ușile au un design inedit. Remarcați că avem o clonă de Bugatti Chiron cu…, 4 locuri și nu 2 precum modelul original.
Noul automobil Dreame urmează a fi prezentat în format fizic la CES Las Vegas 2026, început de ianuarie.
Star Auto va debuta cu un SUV denumit D9 ce va sosi în diferite versiuni botezate Standard, Pro, Max și Ultra. Prețurile încep de la aprox. 32.400 euro și ajung până la aprox. 70.800 euro.
CEO-ul Yu Hao a călătorit în Germania spre a găsi locații pentru o fabrică. Au de gând să folosească cercetare și dezvoltare din China, dar fabrica să fie situată în Germania. Își doresc să fie cât mai aproape de Brandenburg, acolo unde se află Tesla Gigafactory Berlin. Până și această abordare mi se pare interesantă, în sensul în care companiile chinezești de obicei au tot procesul de R&D și producție la nivel local.

Dreame este o companie relativ nouă, au pornit la drum în 2017 și activează pe piața de electrocasnice (aspiratoare robot, aspiratoare verticale etc). Am testat un aspirator robot din segmentul premium – Dreame L20 Ultra.
Una este să produci un aspirator robot și alta este să realizezi un automobil, dar mai ales să-și stabilești un scop în a avea un supercar electric. Și Xiaomi a trecut și trece prin diferite situații, frâne subdimensionate față de puterea vehiculului, software ce trebuie ajustat etc. Ei aveau o expertiză într-o arie largă de dispozitive, dar partea de auto necesită cunoștințe dedicate.
Pentru Dreame mi se pare că și-au stabilit parcă prea mult din start. Înțeleg că deja și-au asigurat fondurile necesare pentru startup-ul din domeniul auto. Mai multe detalii vom afla la CES 2026.
Sursa: ArenaEv.com