Dreame a prezentat primele imagini pentru un supercar electric inspirat de…, Bugatti

gAuto
/
/
20 sept. 25
/

Succesul Xiaomi în piața de automobile electrice a impulsionat și alte companii tech chinezești să abordeze această nișă.

Dreame Technology pregătește două branduri auto:

  1. Dreame Auto – pentru modele de top precum cel prezentat în randările atașate acestui articol;
  2. Star Auto – se adresează pieței mainstream de automobile electrice de lux. Aici au în focus Rolls-Royce Cullinan, Bentley etc;

Au prezentat primele detalii pentru un supercar electric ce ar putea fi lansat în anul 2027. Liniile de design nu lasă loc de interpretări, avem de-a face cu o clonă de Bugatti, indiferent din ce unghi privim automobilul (față, spate, lateral).

🔺Interiorul este chiar mai sofisticat față de cel al Bugatti

Rigiditatea structurală ar fi de 45.000 Nm, de fapt mai simplu, o mașină cu un șasiu rezistent și rigid. Vor folosi oțel din industria aerospațială, stâlpul din mijloc este ascuns, iar ușile au un design inedit. Remarcați că avem o clonă de Bugatti Chiron cu…, 4 locuri și nu 2 precum modelul original.

Noul automobil Dreame urmează a fi prezentat în format fizic la CES Las Vegas 2026, început de ianuarie.

Star Auto va debuta cu un SUV denumit D9 ce va sosi în diferite versiuni botezate Standard, Pro, Max și Ultra. Prețurile încep de la aprox. 32.400 euro și ajung până la aprox. 70.800 euro.

CEO-ul Yu Hao a călătorit în Germania spre a găsi locații pentru o fabrică. Au de gând să folosească cercetare și dezvoltare din China, dar fabrica să fie situată în Germania. Își doresc să fie cât mai aproape de Brandenburg, acolo unde se află Tesla Gigafactory Berlin. Până și această abordare mi se pare interesantă, în sensul în care companiile chinezești de obicei au tot procesul de R&D și producție la nivel local.

🔺Până și partea spate a fost preluată aproape integral

Dreame este o companie relativ nouă, au pornit la drum în 2017 și activează pe piața de electrocasnice (aspiratoare robot, aspiratoare verticale etc). Am testat un aspirator robot din segmentul premium – Dreame L20 Ultra.

Una este să produci un aspirator robot și alta este să realizezi un automobil, dar mai ales să-și stabilești un scop în a avea un supercar electric. Și Xiaomi a trecut și trece prin diferite situații, frâne subdimensionate față de puterea vehiculului, software ce trebuie ajustat etc. Ei aveau o expertiză într-o arie largă de dispozitive, dar partea de auto necesită cunoștințe dedicate.

Pentru Dreame mi se pare că și-au stabilit parcă prea mult din start. Înțeleg că deja și-au asigurat fondurile necesare pentru startup-ul din domeniul auto. Mai multe detalii vom afla la CES 2026.

Sursa: ArenaEv.com

Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra, Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming Gigabyte Aorus 16X 9SG a fost transformat în desktop PC ad-hoc alături de Mac Mini cu Apple M4. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.