Este sau nu legală taxa de 2.09 euro cerută de Vodafone pentru a intra cu prioritate în discuţie cu un operator uman atunci când suni în call center?

Retelistica
/
/
13 oct. 25
/

Într-un articol scris săptămâna trecută vă spuneam că Vodafone solicită un comision de 2.09 euro pentru a fi preluat cu prioritate de către un operator uman atunci când suni în call center.

Informaţia nu este deloc nouă, operatorul roşu practică de ceva timp acest cost suplimentar, doar că până acum nu a fost mediatizat (ba chiar anul acesta a fost mărit cu 0.8 euro).

Cei de la Observatorul Prahovean au vrut să afle cât de legal este acest comision şi le-au scris celor de la ANCOM (Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii).

Răspunsul autorităţii a venit destul de repede şi este unul destul previzibil. Se pare că DA, un operator telecom poate impune un astfel de cost suplimentar, atât timp cât este opţional şi este transmisă o informare clară legată de costul serviciului oferit (ceea ce Vodafone respectă).

Operatorii telecom trebuie să ofere şi o variantă gratuită, iar dacă aceasta există, legislaţia în vigoare este respectată (nu se specifică nicăieri cât de mult poate dura utilizarea acestei opţiuni, astfel că nu contează dacă stai 1 minut sau o oră cu un asistent AI în telefon).

Din punctul meu de vedere situaţia este clară şi mă gândesc că Vodafone nu ar fi implementat aşa ceva, dacă legislaţia nu ar fi permis. Până la noi directive, fie îi suporţi pe Andreea şi TOBi până ajungi la o persoană vie 🤪, fie plăteşti pentru a fi preluat cu prioritate de un om (sperăm) empatic.

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sistem Mesh Wi-Fi Mercusys Halo H27BE BE3600 – review (rețea pe 2.5 Gbps, Wi-Fi 7 și acoperire de până la 460 metri pătrați)

A trecut ceva timp de la ultimul meu review de router sau mesh. Totuși, dispozitivul pe care-l descoperiți în rândurile următoare impresionează atât când îi citezi specificațiile tehnice, cât și în utilizarea de zi cu zi.

O televiziune regională cu acoperire în 6 judeţe din ţară a rămas fără licenţă, deorece nu a plătit o amendă

În urmă cu ceva ani se spunea că televiziunea clasică îşi va pierde din influenţă şi chiar dacă acest lucru pare a se întâmpla, evoluţia este mult mai lentă decât s-a estimat iniţial. În continuare posturile de televiziune merg bine, au audienţă, ba chiar apar periodic şi canale tv locale sau regionale.

Un nou gigant telecom în România? Compania spaniolă Telefónica vrea să se extindă în Europa şi se gândeşte să cumpere DIGI pentru 3.8 miliarde de euro

Telefónica este unul dintre cei mai mari operatori de telecomunicaţii din lume, compania spaniolă deservind peste 350 de milioane de clienţi în Europa (Spania, Marea Britanie, Germania) şi America Latină (Brazilia, Chile, Argentina, Peru etc.). Telefónica are sediul central la Madrid, Spania şi este listată la bursele din Madrid, Londra şi New York.