Uniunea Europeană protejază datele cu caracter personal ale cetăţenilor săi prin intermediul Regulamentului General privind Protecţia Datelor sau pe scurt GDPR. Această reglementare a intrat în vigoare pe 25 mai 2018 şi după o perioadă în care li s-a permis companiilor adaptarea la textul legislativ, la nivelul statelor membre au început să apară primele amenzi de încălcare a unor părţi din regulament.
În Statele Unite ale Americii nu există încă o legislaţie clară în această direcţie, însă voci de peste ocean susţin că se doreşte şi aici implementarea unei reglementări similare. Până atunci însă, Comisia Federală pentru Comerţ (FTC) a amendat Facebook cu suma de 5 miliarde de dolari pentru scurgerea de date personale către Cambridge Analytica. Amenda va fi aplicabilă însă abia după ce îşi va da acordul şi Departamentul de Justiţie.
Pentru Facebook amenda nu este o surpriză, compania aşteptându-se la un asemenea verdict (a pregătit un buget de 3 miliarde de dolari special pentru această sancţiune). Suma pare a fi puţin mai mare decât se aştepta Facebook, însă nu vor fi mari probleme în completarea diferenţei.
Suplimentar acestei amenzi, Comisia Federală pentru Comerţ (FTC) va constrânge Facebook să trateze cu mult mai multă atenţie subiectul protecţiei datelor utilizatorilor.