Formula 1 ne pregăteşte schimbări majore la monoposturi începând cu 2026 (iată care sunt cele mai importante dintre acestea)

/
/
7 iun.
/

După o cursă extraordinar de plictisitoare pe circuitul stradal din Monaco (exceptând accidentul de la început, nu s-a întamplat nimic notabil – din ce am citit au fost doar 4 depăşiri pe tot parcursul cursei), iată că weekendul acesta avem din nou o cursă, de data aceasta pe un circuit normal, cel din Canada.

În această săptămână activă pentru fanii Formula 1, FIA a anunţat ce schimbări vor avea loc începând cu sezonul 2026. Vorbim de o nouă eră (aşa cum spun specialiştii), una cu modificări majore la nivel de monopost:

  • motoarele vor fi mai puternice – va exista un mix între un motor hibrid V6 Turbo de 1.6 litri cu 545 CP şi un motor electric de 476 CP. În prezent avem un mix între un motor hibrid V6 Turbo de 1.6 litri cu 760 CP şi un motor electric de 163 CP;
  • puterea totală va fi distribuită egal între motorul hibrid şi cel electric (50% ICE şi 50% electric);
  • motorul hibrid va fi alimentat 100% cu combustibil sintetic;
  • monoposturile vor avea dimensiuni mai mici – ampatamentul va fi cu 200 de milimetri mai scurt, lăţimea va fi redusă cu 0.1 metri, iar anvelopele vor rămâne pe 18 inci, dar vor avea o lăţime cu 25 mm mai mică pe faţă şi cu 30 mm mai mică pe spate;
  • monoposturile vor fi mai uşoare cu 30 de kilograme decât cele din 2022;
  • forţa de apăsare va fi redusă cu 30%, în timp ce forţa la înaintare va fi redusă cu 55%;
  • dispar deflectoarele de la roţile din faţă;
  • monoposturile vor primi aerodinamică activă – piloţii vor putea schimba unghiul de atac al aripilor din faţă şi din spate în două moduri (X-Mode – pentru rezistenţă mică la înaintare, util pentru liniile drepte de fugă şi Z-Mode – pentru forţă de apăsare cât mai mare, util în viraje);
  • dispare controversatul sistem DRS;
  • datorită unor schimbări la nivel de podea, va fi redus considerabil fenomenul de porpoising (acel fenomen de ţopăială a monopostului la viteze mari);
  • monoposturile vor fi mai sigure – vor fi introduse noi structuri şi elemente de siguranţă, iar cele existente vor fi mult îmbunătăţite (inclusiv faimosul sistem halo).

Poate după 2026 se vor realiza depăşiri şi la Monaco.

Sursa: automarket.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

BMW Golf Cup România – BMW i4 premiu pentru „hole-in-one”

gAuto
/
/
13 iun.
BMW Golf Cup este o competiţie dedicată amatorilor cu o tradiţie de peste 40 de ani. Primul eveniment de acest fel a fost organizat în Marea Britanie, în 1982. În prezent, aproximativ 100.000 de participanți din 50 de ţări îşi dispută un loc în finala mondială BMW Golf Cup.

Caterpillar sărbătorește 100 de ani de inovație și organizează Zilele Porților Deshise la Mogoșoaia

gAuto
/
/
13 iun.
Partener Caterpillar de peste 90 ani, Bergerat Monnoyeur și-a orientat mereu strategia de afaceri înjurul serviciilor și satisfacției clientului. Bergerat Monnoyeur România deschide larg porțile pentru toți cei care contribuie la construcția viitorului, alături de Caterpillar. Aniversarea centenarului brandului aduce trei zile pline de energie, demonstrații spectaculoase și ocazia unică de a descoperi utilajele aniversare,…

BMW a livrat în România în premieră mondială un BMW Seria 7 în culoarea Desert Sand Uni (preţul culorii este cât o maşină SH decentă)

gAuto
/
/
12 iun.
BMW Group România a livrat recent o maşină unicat, singurul BMW Seria 7 în culoarea Desert Sand Uni din lume.