Germania va adopta o atitudine foarte critică în ceea ce priveşte normele de poluare Euro 7

/
/
3 iun. 23
/

La sfârşitul lunii mai aflam că opt ţări membre ale Uniunii Europene au cerut oficial renunţarea la normele de poluarea Euro 7. Aceste state sunt Franţa, Italia, Bulgaria, Cehia, Ungaria, Polonia, România şi Slovacia, însă la acel moment aflam că nici Germania nu era prea încântată de propunerea Comisiei Europene legată de aceste norme.

Mai nou aflăm că Germania, motorul economic al Uniunii Europene, va adopta o atitudine foarte critică la adresa normelor de poluare Euro 7. Ministrul Federal al Transporturilor din Germania, Volker Wissing, a transmis într-un interviu acordat televiziunii Welt TV că „Vrem să protejăm Europa să facă greșeli…Nu fac niciun secret din faptul că voi avea o poziție foarte critică față de propunerile de până acum.”

Se pare că unul dintre cele mai importante argumente cu care Germania îşi va justifica poziţia este legat de costurile de implementarea ale noilor norme. Comisia Europeană a estimat un cost suplimentar de până la 200 euro / maşină pentru ca producătorii să poată implementa normele Euro 7, însă toate studiile făcute de industrie, dar şi de organizaţii independente arată că acestea vor fi de cel puţin 2000 euro / maşină, de aici şi riscul ca unele modele să dispară de pe piaţă (în special cele de dimensiuni reduse).

La cum arată lucrurile în prezent, îmi este foarte greu să cred că propunerea Comisiei Europene legată de normele de poluare Euro 7 va fi implementată sub forma actuală (asta dacă va mai fi implementată). Cu aplicabilitate din iulie 2025, normele de poluare Euro 7 ar trebui să fie cele mai stricte din istorie:

  • emisiile de NOx ar trebui să fie reduse cu 35% pentru autoturisme şi LCV-uri şi cu 56% pentru camioane şi autobuze (raportat la Euro 6);
  • nivelul de particule ar trebui să fie redus cu 13% pentru autoturisme şi LCV-uri şi cu 39% pentru camioane şi autobuze (raportat la Euro 6).
Sursa: profit.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.