Germania va adopta o atitudine foarte critică în ceea ce priveşte normele de poluare Euro 7

/
/
3 iun. 23
/

La sfârşitul lunii mai aflam că opt ţări membre ale Uniunii Europene au cerut oficial renunţarea la normele de poluarea Euro 7. Aceste state sunt Franţa, Italia, Bulgaria, Cehia, Ungaria, Polonia, România şi Slovacia, însă la acel moment aflam că nici Germania nu era prea încântată de propunerea Comisiei Europene legată de aceste norme.

Mai nou aflăm că Germania, motorul economic al Uniunii Europene, va adopta o atitudine foarte critică la adresa normelor de poluare Euro 7. Ministrul Federal al Transporturilor din Germania, Volker Wissing, a transmis într-un interviu acordat televiziunii Welt TV că „Vrem să protejăm Europa să facă greșeli…Nu fac niciun secret din faptul că voi avea o poziție foarte critică față de propunerile de până acum.”

Se pare că unul dintre cele mai importante argumente cu care Germania îşi va justifica poziţia este legat de costurile de implementarea ale noilor norme. Comisia Europeană a estimat un cost suplimentar de până la 200 euro / maşină pentru ca producătorii să poată implementa normele Euro 7, însă toate studiile făcute de industrie, dar şi de organizaţii independente arată că acestea vor fi de cel puţin 2000 euro / maşină, de aici şi riscul ca unele modele să dispară de pe piaţă (în special cele de dimensiuni reduse).

La cum arată lucrurile în prezent, îmi este foarte greu să cred că propunerea Comisiei Europene legată de normele de poluare Euro 7 va fi implementată sub forma actuală (asta dacă va mai fi implementată). Cu aplicabilitate din iulie 2025, normele de poluare Euro 7 ar trebui să fie cele mai stricte din istorie:

  • emisiile de NOx ar trebui să fie reduse cu 35% pentru autoturisme şi LCV-uri şi cu 56% pentru camioane şi autobuze (raportat la Euro 6);
  • nivelul de particule ar trebui să fie redus cu 13% pentru autoturisme şi LCV-uri şi cu 39% pentru camioane şi autobuze (raportat la Euro 6).
Sursa: profit.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.