gEV

Guvernul german a decis anul trecut ca din 2024 să renunţe la subvenţiile acordate în cazul maşinilor electrice, iar acest lucru se vede în vânzările modeste din acest an.

În primele 5 luni ale anului în Germania s-au vândut 140.713 maşini electrice, în scădere cu 15.9% vs aceeaşi perioadă din 2023, iar luna mai a fost un mic dezastru (vânzările au scăzut cu 30.6%, de la 42.780 unităţi în mai 2023, la doar 29.708 unităţi în mai 2024).

Cea mai afectată de decizia guvernului german este Tesla, compania americană înregistrând vânzări mediocre în 2024. În primele cinci luni ale anului vânzările au fost în scădere cu 41.4%, iar în luna mai acestea au fost chiar critice, scăderea fiind de 64% vs mai 2023. Dacă ceilalţi producători mai salvează câte ceva din restul categoriilor, Tesla vinde doar maşini electrice şi este puternic afectată de interesul scăzut al germanilor.

Şi mai interesant este că doar maşinile electrice sunt pe minus, restul categoriilor fiind pe creştere:

  • maşini cu motoare pe benzină: +6.3% în primele 5 luni ale anului;
  • maşini cu motoare diesel: +8.1% în primele 5 luni ale anului;
  • maşini cu GPL: +23.8% în primele 5 luni ale anului;
  • maşini hibride: +12.5% în primele 5 luni ale anului;
  • maşini PHEV: +17.5% în primele 5 luni ale anului.

Acum dacă ne uităm mai atent, la noi este încă bine ţinând cont că guvernul doar a înjumătăţit subvenţia pentru maşinile electrice.

Sursa: carscoops.com