Software

În vara lui 2018 Google a primit din partea Comisiei Europene o amendă de 4.34 miliarde euro deoarece ar fi încălcat legile antitrust prin practici anticoncurenţiale severe. În acel context Comisia Europeană a impus celor de la Google mai multe modificări, inclusiv cea legată de lista cu motoare de căutare disponibilă în ecranul cu opţiuni.

Din 2019 până în prezent Google a organizat licitaţii pentru motoarele de căutare ce doreau să ajungă în setup-ul iniţial al unui device. Licitaţia se realiza la nivel de ţară, fiecare motor de căutare licita mai mult în ţările de interes şi astfel pe aşa numitul “choice screen” apăreau anumite motoare de căutare într-o ţară, iar în altă ţară alte motoare de căutare sau altă ordine.

Se pare că Google a luat decizia să renunţe la aceste licitaţii şi va permite oricărui motor de căutare să apară în ecranul iniţial fără costuri. Oliver Bethell, director juridic în cadrul Google, a afirmat că ”facem acum unele schimbări finale ale ecranului cu opțiuni, între care participarea gratuită a furnizorilor de servicii de căutare eligibili…Vom crește, de asemenea, numărul furnizorilor de servicii de căutare afișați pe ecran. Aceste modificări vor intra în vigoare din septembrie anul acesta pe dispozitivele Android.”

Se pare că din luna septembrie ecranul cu opțiuni de pe fiecare nou device cu Android vândut în Uniunea Europeană va afișa o listă continuă și derulabilă cu până la 12 servicii de căutare eligibile în fiecare țară europeană, cele mai populare cinci urmând să apară în partea de sus. Noua ordine de afişare nu va mai fi dictată de bani, ci de atractivitatea fiecărui produs în parte în rândul utilizatorilor.

Sursa: profit.ro