Luca de Meo, CEO-ul grupului Renault, a anunţat la începutul acestui an strategia companiei pe următorii cinci ani – Planul Renaulution. Colegul meu Darius a prezentat într-un articol dedicat câteva idei ale acestui plan, însă acum venim în completare cu alte informaţii interesante.
Acţionarii companiei şi conducerea executivă s-au întâlnit săptămâna aceasta pentru a definitiva şi a aproba Planul Renaulution. Iată ce am mai aflat:
- politicile manageriale se vor baza pe trei piloni: tranziția ecologică, siguranța clienților și rolul angajaților la locul de muncă astfel:
- Renault are în acest moment ținte clare: 65% din vânzări să fie reprezentate de vehicule electrice până în 2025, respectiv, 90% până în 2030, pentru marca Renault, în Europa. În 2040, Renault vrea să atingă neutralitatea de emisii de carbon, în Europa, iar în 2050, în toată lumea. La capitolul vehicule intră și noul Renault R5, care va fi lansat în 2025, modelul urmând să folosească o nouă generație de baterii „mai sustenabile”, care vor ajuta la reducerea amprentei de carbon cu cel puțin 20% (în comparație cu Zoe). În uzina din Flins (Franţa) se vor realiza activităţi de reciclare și dezmembrare a vehiculelor, inclusiv a bateriilor uzate, unele ce vor genera vânzări de 1 miliard de euro până în 2030;
- la capitolul siguranța clienților, Renault urmărește două direcții: prevenirea accidentelor și asistența de urgență. Prima direcție este derulată pe baza detecției și analizei datelor prin intermediul senzorilor amplasați pe vehicule, susținând astfel o rulare mai sigură, apoi pe baza ghidării, prin procesarea datelor despre șosea și trafic, pentru a informa șoferii despre potențialele riscuri și prin acțiuni ale sistemelor pentru corectarea automată a vehiculului în situații în care este pusă în pericol siguranța. Renault intenţionează să vină cu un limitator de viteză la 180 km / oră pe toate modele Renault şi Dacia, iar prima maşină care va include această limitare va fi Renault Megane-E. Capitolul de creștere a siguranței are o secțiune dedicată și angajaților. Obiectivul este zero accidente de muncă și boli, prin măsuri de prevenire și campanii de informare;
- secțiunea dedicată angajaților, al treilea pilon al planului lui Luca de Meo, se concentrează pe incluziune (angajabilitate, paritate, solidaritate), care are mai multe etape prevăzute, de la educația terțiară, necesară dobândirii de noi aptitudini, la majorarea proporției de femei, de la 25%, la 50% din totalul angajaților.
Cumva strategia Renault pentru următorii cinci ani este în linie cu cele ale altor grupuri şi aici mă refer la reducerea în ritm accelerat a emisiilor de carbon şi trecerea în segmentele electric şi hibrid.
Interesant mi s-a părut, aşa cum am menţionat şi în titlu, limitarea vitezei maxime la 180 de km / oră pentru toate maşinile Renault şi Dacia. Această limitare are rolul de a reduce posibilele accidente produse pe fondul vitezei excesive.