Haos în procesul de fuziune dintre Honda şi Nissan

gAuto
/
/
5 feb. 25
/

Şi nu doar că s-a vorbit prin presă, chiar au existat şi declaraţii oficiale. Cu doar câteva zile înainte de Crăciun, reprezentanţii celor trei companii au confirmat negocierile, la acel moment aceştia afirmând că următoarele 6 luni vor fi cruciale.

Doar că între timp lucrurile s-au complicat enorm. Presa japoneză susţine chiar că în foarte scurt timp fuziunea va fi anunţată ca respinsă, asta după ce toţi actorii implicaţi şi-au regândit strategiile.

Informaţiile pe surse sunt diverse şi neconcludente, aspect ce arată haosul din acest proces:

  • unele sugerează că Honda ar fi schimbat regulile în timpul jocului şi după discuţii interne a decis că nu mai vrea o fuziune, ci o preluare propriu-zisă a Nissan (aspect cu care reprezentanţii Nissan nu sunt de acord, iar de aici discuţiile s-au blocat);
  • altele susţin că Renault, acţionar şi partener Nissan, nu vede cu ochi buni această posibilă fuziune, iar în ultimele săptămâni au existat mai multe discuţii între oficiali Renault şi Nissan (în urma acestora, s-ar părea că în boardul Nissan tabăra pro fuziune nu mai are majoritate, astfel că sunt toate şansele ca aceasta să fie respinsă).

Lucrurile au fost şi mai mult agravate după ce Donald Trump a anunţat taxa de 25% ce urmează a fi impusă Mexicului (chiar dacă aceasta este momentan suspendată pentru 30 de zile). Vânzările Nissan din Statele Unite ale Americii sunt susţinute şi de fabricile din Mexic (aproape o treime din totalul unităţilor comercializate), astfel că această taxă ar afecta puternic competitivitatea Nissan în această ţară.

La cum arată lucrurile azi, fuziunea Honda – Nissan este ca şi picată, însă cine ştie, unele aspecte se pot schimba rapid. Cert este că din toată situaţia aceasta presiunea cea mai mare o resimte Nissan, companie care se află deja într-o zonă cu nisipuri mişcătoare.

Surse: reuters.com, profit.ro
Categorii: gAuto
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.