Huawei și GAC au prezentat un alt brand auto – Qijing sau cât de implicat este Huawei în boom-ul auto din China

gAuto
/
/
22 sept. 25
/

Qijing se traduce mot à mot drept Tărâmul Iluminat. Discutăm despre una dintre cele mai recente colaborări dintre Huawei și GAC.

Am scris acest articol pentru că altceva mi se pare interesant și anume implicarea considerabilă pe care Huawei o are în domeniul auto, iar aici nu discut strict despre partea software, ci despe tren de rulare, contribuție decisivă la nivel de R&D cu echipă dedicată de ingineri și multe altele.

Huawei a colaborat cu mai multe companii prin HIMA – Harmony Inytelligent Mobility Alliance. Mai multe exemple descoperiți în rândurile următoare:

  1. Aito – Huawei + Seres Group;
  2. Luxeed – Huawei + Chery;
  3. Stelato – Huawei + BAIC Group.

Implicarea Huawei este atât de mare, încât unele automobile sunt denumite Huawei xxx. Sunt văzute drept automobile Huawei produse în fabrica unui partener.

Sunt mai multe nivele de colaborare ca să spun așa:

Cel mai simplu – furnizor tradițional de componente;

Huawei inside – compania chineză oferă o suită completă de soluții smart din domeniul auto dezvoltate intern;

Zhixuan – cel mai avansat nivel de colaborare ce primește și atributul alegere smart. Aici se implică Huawei la nivel maxim, poziționare a automobilului, design, chiar și partea de vânzări.

🔺Conceptul ce deschide colaborarea dintre Huawei și GAC

Qijing este cea mai nouă colaborare de acest fel. Înțeleg că unele companii chinezești se tem că pierd ca și putere a brandului în fața Huawei, iar GAC va avea un control mai mare aici. De la începutul anului au pus bazele unui startup, iar capitalul alocat inițial este de aprox. 179 milioane euro.

Primul automobil Qijing urmează a debuta în 2026, nu se știe dacă în prima parte sau pe final de an.

Ideea este cumva tangențială acestui subiect. Huawei a rămas mereu o companie flagship pentru China, iar dacă restricțiile SUA i-au lăsat fără acces la componente de top pe partea de smartphone-uri etc, asta nu le-a afectat ambițiile pe nișa auto. Aș lua un alt concurent în discuție și mă refer la Apple. Au avut și ei o inițiativă pe segmentul auto, au recrutat oameni supracalificați în domeniu, dar și-au dat seama că este un domeniu pe care nu vor fi relevanți și au renunțat din mers.

GAC a intrat și pe piața europeană, dar așteptările sunt modeste – 3000 de automobile vândute în 2025. Au vândut peste 2 milioane de vehicule în 2024, o scădere de 20% față de 2023, semn că au parte de o concurență imensă din partea celorlate companii chinezești precum BYD, spre exemplu.

Sursa: Arenaev.com
Categorii: gAuto, gEV
Cuvinte cheie: automobile electric, GAC, Huawei
Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra, Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming Gigabyte Aorus 16X 9SG a fost transformat în desktop PC ad-hoc alături de Mac Mini cu Apple M4. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.