Hyundai Ioniq 5 a fost desemnată Maşina anului în Lume pe 2022

/
/
14 apr.
/

În 2021, cei 93 de jurnalişti auto din juriul World Car of the Year (Maşina Anului în Lume) au ales drept câştigător modelul Volkswagen ID.4. În 2022, juriul format din 102 jurnalişti auto din 33 de ţări au desemnat drept câştigător tot o maşină electrică – Hyundai Ioniq 5.

Cu un scor de 815 puncte, Hyundai Ioniq 5 a depăşit Kia EV6 ce a obţinut 808 puncte şi Ford Mustang Mach-e ce s-a oprit la doar 773 puncte.

Acelaşi Hyundai Ioniq 5 a mai obţinut premiul pentru Maşina electrică a anului 2022 (în acest caz învinsele au fost Mercedes-Benz EQS ce a obţinut 786 puncte şi Audi e-tron GT ce a obţinut 779 puncte), cât şi premiul pentru Maşina cu cel mai bun design din 2022 (locurile doi şi trei au fost ocupate de Audi e-tron GT şi Kia EV6).

Deşi vedeta concursului din 2022 a fost fără doar şi poate Hyundai Ioniq 5, au mai existat alte trei categorii cu câştigători diferiţi:

  • Maşina urbană a anului 2022 – câştigător Toyota Yaris Cross;
  • Cea mai performantă maşină a anului 2022 – câştigător Audi e-tron GT;
  • Cel mai luxos automobile din 2022 – câştigător Mercedes-Benz EQS.

Hyundai Ioniq 5 are în România un preţ de plecare promo de 47.882 euro, iar după reducerile aplicate prin programul Remat rămâne un preţ de pornire de 36.575 euro.

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

După micul dezastru de la Dacia Spring, nici Dacia Bigster nu s-a descurcat deloc bine în faimosul test al elanului

Publicaţia spaniolă KM77 a postat în urmă cu doar câteva ore clipul video cu testul elanului pentru Dacia Bigster, cea mai mare şi mai scumpă Dacia fabricată vreodată.

Hyundai susţine că „nimeni nu mai vrea cutii de viteze manuale”

Într-un articol din luna aprilie vă spuneam că deşi rămân în continuare mai accesibile, se pare că nici industria auto, nici şoferii nu mai doresc cutii de viteze manuale.

Producătorul auto chinez Chery a lansat oficial primele maşini în România, însă la testele EuroNCAP unul dintre modele a avut probleme cu airbagurile

Săptămâna aceasta a fost una de bun augur şi de rău augur în acelaşi timp pentru producătorul chinez Chery, când vorbim de filiala locală din România.