În Uniunea Europeană se doreşte înlocuirea rutelor aeriene cu cele feroviare pentru distanţele scurte, dar ce ne facem în România ?

16/07/2023

Nu ştiu dacă este o noutate pentru voi, însă la nivelul Uniunii Europene există o strategie legată de înlocuirea zborurilor pe distanţe scurte (300 – 600 kilometri) cu transportul feroviar. Această abordare vine în contextul în care ne dorim limitarea poluării şi reducerea emisiilor de noxe în aer.

Pentru a face această schimbare, ţările trebuie să asigure însă un transport feroviar la viteze decente, unele care să facă acest tranzit acceptabil. Spre exemplu, în Spania se doreşte ca oamenii să poată ajunge cu trenul din Madrid către orice alt oraş important al ţării în maxim 2 ore şi 30 de minute. Nu sună deloc rău.

Putem implementa noi în România o astfel de strategie ?

La cum arată structura feroviară în prezent, nicio şansă. Ţara noastră are o singură rută pe care se poate circula cu viteze de 90 – 120 de kilometri / oră şi anume Bucureşti – Constanţa. Restul rutelor ce leagă capitala de marile oraşe ale ţării au viteze medii ce nu depăşesc 60 de kilometri / oră, ceea ce înseamnă că, de exemplu, de la Bucureşti la Cluj-Napoca faci în medie cam 9-10 ore.

Din păcate România nu este o excepţie, mai multe ţări din Uniunea Europeană nu sunt capabile să susţină o astfel de strategie, una prea ambiţioasă aş zice la acest moment.

Sursa: zf.ro,
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează OnePlus 9 Pro și Acer Nitro 5 AN517-52.