Începând cu 20 iunie 2025, toate telefoanele şi tabletele vândute în Uniunea Europeană vor avea o nouă etichetă de prezentare (în stilul celei energetice de la electronice şi electrocasnice)

Smartphones
/
/
21 apr. 25
/

Respectând proporţiile, începând cu data de 20 iunie 2025, toate telefoanele şi tabletele vândute în Uniunea Europeană vor avea o nouă etichetă de prezentare, una sub forma celei energetice (informaţiile oferite vor fi însă diferite).

De menţionat că noua etichetă nu se va aplica stocurilor existente.

Listă de telefoane mobile cu livrare la easybox!

Iată ce informaţii vom găsi pe noua etichetă de prezentare:

  • Clasa de eficienţă energetică;
  • Autonomia în ore şi minute la o singură încărcare;
  • Clasa de rezistenţă la căderi accidentale (ne prezintă cât de rezistent la astfel de incidente este terminalul);
  • Numărul ciclurilor de încărcare / descărcare garantat de producător, astfel încât capacitatea acumulatorului să nu scadă sub 80% din capacitatea iniţială;
  • Clasa de reparabilitate (arată cât de greu / uşor se repară acel produs);
  • Certificarea ce atestă rezistenţa la apă şi praf.

Aceste informaţii vor trebui oferite de producători, aceştia urmând a înrola absolut toate telefoanele mobile şi tabletele pe o platformă a Comisiei Europene (aceasta din urmă va verifica acurateţea datelor).

Listă de tablete cu livrare la easybox!

După cum probabil ştiţi, Uniunea Europeană îşi doreşte reducerea amprentei de carbon, astfel că noua etichetă nu face decât să confirme implementarea celor 5 criterii importante menite să ajute acest obiectiv:

  • Durabilitatea – dispozitivele trebuie să fie rezistente la căderi accidentale și protejate împotriva prafului și a apei;
  • Longevitatea bateriei – acumulatorii trebuie să reziste la cel puțin 800 de cicluri complete de încărcare și descărcare, păstrând în același timp cel puțin 80% din capacitatea lor originală;
  • Reparabilitatea – producătorii trebuie să pună la dispoziție piese de schimb critice în termen de 5 până la 10 zile lucrătoare și să continue să le ofere timp de 7 ani după ce produsul nu mai este vândut în Uniunea Europeană;
  • Asistența software – dispozitivele trebuie să primească actualizări ale sistemului de operare timp de cel puțin 5 ani de la data încheierii vânzării;
  • Accesul la reparații – reparatorii profesioniști trebuie să aibă acces nediscriminatoriu la orice software sau firmware necesar.
Sursa: gsmarena.com
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

OnePlus 15R – detalii oficiale, imagini şi preţ în Europa (estimat pentru România)

În urmă cu doar câteva ore a fost lansat la nivel global noul smartphone OnePlus 15R, un upper mid-range cu destul de mult potenţial.

Boxe pasive DALI Kupid – review (Sunet de 5 stele la un preț accesibil!)

„Salut, eu sunt Darius și am o problemă!”. Da, trebuie să recunosc că de absolut fiecare dată când am ocazia de a testa un produs din zona audio, în special boxe și căști, ajung să petrec mult prea mult timp ascultând și tot ascultând… Asta fiindcă, așa cum am deschis acest articol, am o problemă:…

Smartphone-urile din 2026 vor fi şi mai slabe şi mai scumpe (opţiunile cu 16 GB RAM aproape că vor dispărea, însă vor apărea mai multe modele cu 4 GB RAM)

Dacă vreţi să vă cumpăraţi un smartphone într-un viitor apropiat, vă recomand să grăbiţi puţin achiziţia, asta dacă nu doriţi ca în câteva luni să plătiţi mai mult şi să primiţi mai puţin.