Respectând proporţiile, începând cu data de 20 iunie 2025, toate telefoanele şi tabletele vândute în Uniunea Europeană vor avea o nouă etichetă de prezentare, una sub forma celei energetice (informaţiile oferite vor fi însă diferite).
De menţionat că noua etichetă nu se va aplica stocurilor existente.
Listă de telefoane mobile cu livrare la easybox!
Iată ce informaţii vom găsi pe noua etichetă de prezentare:
- Clasa de eficienţă energetică;
- Autonomia în ore şi minute la o singură încărcare;
- Clasa de rezistenţă la căderi accidentale (ne prezintă cât de rezistent la astfel de incidente este terminalul);
- Numărul ciclurilor de încărcare / descărcare garantat de producător, astfel încât capacitatea acumulatorului să nu scadă sub 80% din capacitatea iniţială;
- Clasa de reparabilitate (arată cât de greu / uşor se repară acel produs);
- Certificarea ce atestă rezistenţa la apă şi praf.

Aceste informaţii vor trebui oferite de producători, aceştia urmând a înrola absolut toate telefoanele mobile şi tabletele pe o platformă a Comisiei Europene (aceasta din urmă va verifica acurateţea datelor).
Listă de tablete cu livrare la easybox!
După cum probabil ştiţi, Uniunea Europeană îşi doreşte reducerea amprentei de carbon, astfel că noua etichetă nu face decât să confirme implementarea celor 5 criterii importante menite să ajute acest obiectiv:
- Durabilitatea – dispozitivele trebuie să fie rezistente la căderi accidentale și protejate împotriva prafului și a apei;
- Longevitatea bateriei – acumulatorii trebuie să reziste la cel puțin 800 de cicluri complete de încărcare și descărcare, păstrând în același timp cel puțin 80% din capacitatea lor originală;
- Reparabilitatea – producătorii trebuie să pună la dispoziție piese de schimb critice în termen de 5 până la 10 zile lucrătoare și să continue să le ofere timp de 7 ani după ce produsul nu mai este vândut în Uniunea Europeană;
- Asistența software – dispozitivele trebuie să primească actualizări ale sistemului de operare timp de cel puțin 5 ani de la data încheierii vânzării;
- Accesul la reparații – reparatorii profesioniști trebuie să aibă acces nediscriminatoriu la orice software sau firmware necesar.
Sursa: gsmarena.com