Bunăstarea unei ţări este prezentată indirect şi de piaţa auto, aceasta arătând apetitul oamenilor de a schimba un bun ce necesită un efort financiar semnificativ.
Piaţa auto din România pare a avea două viteze:
- marşarier pentru maşinile noi (înmatriculări de 23.770 unităţi în primele 2 luni ale anului, în scădere cu 1.25% an pe an);
- a treia pentru maşinile second-hand (înmatriculări de 60.844 unităţi în primele 2 luni ale anului, în creştere cu 7.42% an pe an).
Începutul de an arată un interes crescut al românilor pentru modelele la mâna a doua, asta şi pentru că preţurile sunt mai variabile şi mai flexibile. În cazul maşinilor noi, mă gândesc că există şi o oarece aşteptare a programului rabla, unul care va veni cu schimbări importante.
Iată cum arată situaţia primelor 10 mărci în ceea ce priveşte înmatriculările de maşini noi:
- Dacia – 7542 unităţi;
- Toyota – 1964 unităţi;
- Skoda – 1770 unităţi;
- Volkswagen – 1681 unităţi;
- Renault – 1470 unităţi;
- Hyundai – 1240 unităţi;
- Ford – 1075 unităţi;
- Mercedes – 941 unităţi;
- BMW – 885 unităţi;
- Suzuki – 742 unităţi.
Dacia rămâne lider cu o cotă de piaţă de 31.7%, urmată la mare distanţă de Toyota şi Skoda cu cote de piaţă de 8.2%, respectiv 7.4%.
Sursa: acarom.ro