Înmatriculările de maşini noi au un început de an timid în România, în timp ce înmatriculările de modele second-hand au plecat ca din puşcă

2025 este un an care se anunţă imprevizibil din foarte multe puncte de vedere, iar aici mă refer în special la nivel economic şi politic.
2025 este un an care se anunţă imprevizibil din foarte multe puncte de vedere, iar aici mă refer în special la nivel economic şi politic.
03/03/2025
gAuto

Bunăstarea unei ţări este prezentată indirect şi de piaţa auto, aceasta arătând apetitul oamenilor de a schimba un bun ce necesită un efort financiar semnificativ.

Piaţa auto din România pare a avea două viteze:

  • marşarier pentru maşinile noi (înmatriculări de 23.770 unităţi în primele 2 luni ale anului, în scădere cu 1.25% an pe an);
  • a treia pentru maşinile second-hand (înmatriculări de 60.844 unităţi în primele 2 luni ale anului, în creştere cu 7.42% an pe an).

Începutul de an arată un interes crescut al românilor pentru modelele la mâna a doua, asta şi pentru că preţurile sunt mai variabile şi mai flexibile. În cazul maşinilor noi, mă gândesc că există şi o oarece aşteptare a programului rabla, unul care va veni cu schimbări importante.

Iată cum arată situaţia primelor 10 mărci în ceea ce priveşte înmatriculările de maşini noi:

  • Dacia – 7542 unităţi;
  • Toyota – 1964 unităţi;
  • Skoda – 1770 unităţi;
  • Volkswagen – 1681 unităţi;
  • Renault – 1470 unităţi;
  • Hyundai – 1240 unităţi;
  • Ford – 1075 unităţi;
  • Mercedes – 941 unităţi;
  • BMW – 885 unităţi;
  • Suzuki – 742 unităţi.

Dacia rămâne lider cu o cotă de piaţă de 31.7%, urmată la mare distanţă de Toyota şi Skoda cu cote de piaţă de 8.2%, respectiv 7.4%.

Sursa: acarom.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează OnePlus 9 Pro și Acer Nitro 5 AN517-52.