gAuto

Din iulie 2025 ar trebui să intre în vigoare noile norme de poluare Euro 7. Aceasta este cea mai drastică propunere gândită de Comisia Europeană pentru tot ce înseamnă maşini cu motoare termice:

  • emisiile de NOx ar trebui să fie reduse cu 35% pentru autoturisme şi LCV-uri şi cu 56% pentru camioane şi autobuze (raportat la Euro 6);
  • nivelul de particule ar trebui să fie redus cu 13% pentru autoturisme şi LCV-uri şi cu 39% pentru camioane şi autobuze (raportat la Euro 6).

Momentan această propunere este suspendată deoarece mai multe ţări nu sunt de acord ea.

Ministrul italian al transporturilor, Matteo Salvini, a anunţat în cadrul Automotive Dealer Day 2023, eveniment organizat zilele acestea în Verona, că Italia este hotărâtă să blocheze normele de poluare Euro 7. Acesta a declarat că propunerea pentru Euro 7 este „lipsită de în mod evident de orice bun-simţ economic şi ecologic.”

Italia susţine că împreună cu aliaţii săi europeni (Franța, Cehia, România, Portugalia, Slovacia, Bulgaria, Polonia și Ungaria) are capacitatea de a bloca aceste norme ce sunt “clar greşite”.

Deşi unele voci susţin chiar renunţarea la această propunere, cel mai probabil Italia and Co vor reuşi doar o amânare a implementării normelor Euro 7 şi (poate) o uşoară relaxare a acestora.

Sursa: reuters.com