Nu de puţine ori am auzit în cercul meu de prieteni, colegi, că TikTok este o aplicaţie imatură şi că “nu avem ce căuta acolo”. Personal nu gândesc aşa, orice reţea de socializare ale avantajele şi dezavantajele ei, iar TikTok are un ritm de creştere senzaţional.
Reţeaua a fost lansată iniţial doar în China în septembrie 2016 sub denumirea “A.me”, însă lansarea globală sub numele TikTok a avut loc ceva mai târziu, undeva prin august 2018. După aproximativ doi ani şi jumătate de la acest eveniment, TikTok se apropie de o bornă istorică, 1 miliard de utilizatori (la nivelul lunii octombrie 2020 existau peste 800 de milioane de utilizatori, iar specialiştii estimează că în primul trimestru din 2021 se va depăşi miliardul).
Cea mai descărcată aplicaţie de anul trecut are foarte mulţi adepţi şi în România, atât de mulţi încât în decembrie 2020 a depăşit Instagram ca număr de utilizatori. Conform ultimelor rapoarte, în ţara noastră existau la sfârşitul anului trecut 5.36 milioane de utilizator de TikTok şi 5.05 milioane de utilizatori de Instagram.
De menţionat că pe TikTok majoritatea utilizatorilor sunt tineri cu vârsta sub 35 de ani – 86.63%, în timp ce pe Instagram pentru aceeaşi categorie de vârstă avem doar 72% din totalul utilizatorilor. Dacă în procente diferenţa nu pare mare, în realitate vorbim de 1 milion de tineri români în plus pe TikTok vs Instagram.