Aproape 30% din drumurile românești erau pietruite sau din pământ la sfârșit de 2020

/
/
24 apr. 21
/

Chiar dacă subiectul nu este unul pliat prea bine pe profilul nostru, aici pe site mai scriem din când în când şi despre domeniul auto (ştiri şi review-uri). Mergem cu maşinile noastre zi de zi  pe drumurile patriei şi de aceea m-am gândit că un astfel de articol nu ar strica.

Conform celor de la INS (Institutul Naţional de Statistică) la sfârşitul anului 2020 situaţia drumurilor din România este următoarea:

  • 39.189 km (45.2% din total) drumuri modernizate cu îmbrăcăminţi asfaltice de tip greu şi mijlociu;
  • 21.651 km (24.9% din total) drumuri cu îmbrăcăminţi uşoare (adică strat subţire de asfalt);
  • 25.951 km (29.9% din total) drumuri pietruite şi de pământ.

Deci aproape 30% din drumurile României sunt pietruite sau de pământ. 30% !!!

Vreţi mai mult ?

Aflaţi că 33.4% din drumurile aşa zice modernizate şi 40.9% din cele cu îmbrăcăminţi uşoare au durata de serviciu depăşită (adică au un grad ridicat de uzură).

Cam asta este starea drumurilor din ţara noastră, una nedemnă de un stat membru al Uniunii Europene, unul cu doar 920 de kilometri de autostradă şi ăia împărţiţi haotic prin toată ţara (ştiaţi că Bulgaria are 831 de kilometri de autostradă la o populaţie de aproape 3 ori mai mică decât a noastră şi la o suprafaţă cât 46% din cea a României ?).

Bonus: avem doar 35 de kilometri (adică 0.2% din total) de drumuri cu şase benzi (câte 3 / sens).

Via: profit.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).