Aproape 30% din drumurile românești erau pietruite sau din pământ la sfârșit de 2020

/
/
24 apr. 21
/

Chiar dacă subiectul nu este unul pliat prea bine pe profilul nostru, aici pe site mai scriem din când în când şi despre domeniul auto (ştiri şi review-uri). Mergem cu maşinile noastre zi de zi  pe drumurile patriei şi de aceea m-am gândit că un astfel de articol nu ar strica.

Conform celor de la INS (Institutul Naţional de Statistică) la sfârşitul anului 2020 situaţia drumurilor din România este următoarea:

  • 39.189 km (45.2% din total) drumuri modernizate cu îmbrăcăminţi asfaltice de tip greu şi mijlociu;
  • 21.651 km (24.9% din total) drumuri cu îmbrăcăminţi uşoare (adică strat subţire de asfalt);
  • 25.951 km (29.9% din total) drumuri pietruite şi de pământ.

Deci aproape 30% din drumurile României sunt pietruite sau de pământ. 30% !!!

Vreţi mai mult ?

Aflaţi că 33.4% din drumurile aşa zice modernizate şi 40.9% din cele cu îmbrăcăminţi uşoare au durata de serviciu depăşită (adică au un grad ridicat de uzură).

Cam asta este starea drumurilor din ţara noastră, una nedemnă de un stat membru al Uniunii Europene, unul cu doar 920 de kilometri de autostradă şi ăia împărţiţi haotic prin toată ţara (ştiaţi că Bulgaria are 831 de kilometri de autostradă la o populaţie de aproape 3 ori mai mică decât a noastră şi la o suprafaţă cât 46% din cea a României ?).

Bonus: avem doar 35 de kilometri (adică 0.2% din total) de drumuri cu şase benzi (câte 3 / sens).

Via: profit.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.