gEV

Piaţa globală este invadată de maşini electrice chinezeşti şi deşi noi, europenii, plătim nişte preţuri care în teorie ni se par bune, în practică se pare că pe spatele nostru producătorii chinezi îşi obţin acele profituri care le menţin afacerea pe linia de plutire.

Este foarte adevărat că statul chinez acordă multe subvenţii acestor companii, însă subvenţiile par a fi redirecţionate pentru componenta externă. La intern producătorii sunt obligaţi să vândă ieftin, de cele mai multe ori chiar în pierdere.

Cele mai recente informaţii sugerează că maşinile electrice chinezeşti ajung să fie de până la 3 ori mai scumpe în Europa decât în China. Practic prin noi şi alte ţări / regiuni cu bani, companiile auto chinezeşti reuşesc să rămână profitabile pe termen lung.

Iată şi câteva exemple analizate de la producătorul auto BYD:

  • BYD Atto 3 este mai scump în Europa cu valori cuprinse între 81% şi 174% vs China;
  • BYD Dolphin este mai scump în Europa cu valori cuprinse între 39% şi 178% vs China;
  • BYD Seal este mai scump în Europa cu valori cuprinse între 30% şi 136% vs China.

Sigur că preţurile sunt mărite şi de taxele europene, cât şi de normele de siguranţă suplimentare solicitate pe bătrânul continent, însă cu siguranţă acestea nu sunt suficient de mari cât să ducă la asemenea diferenţe de preţ.

Sursa: carscoops.com