Mio a lansat o întreagă gamă de dashcam-uri auto: MiVue 802W Pro, MiVue 803W Pro, MiVue 903W Pro și Mio MiVue 903WD Pro Dual.
Au citat un studiu realizat de către companiile de asigurări, studiu ce afirmă că jumătate dintre incidentele auto se produc în parcare, în absența șoferului. Nu am găsit studiul respectiv ca să-l citez aici cu link, dar presupun că au dreptate – cel puțin tangențial. Da. Se întâmplă evenimente și când automobilul este parcat și da, sunt destule persoane interesate de monitorizare continuă.
Spre exemplu, nu înțeleg de ce doar Tesla are stocare pe camerele de pe automobilele sale. La Mazda CX-5 am camere la 360 grade, dar nu au opțiune de stocare…
Să revenim la oile noastre, pardon, la dashcam-urile Mio ce fac obiectul acestui articol.
Au lansat 4 modele:
Este inclus la fiecare în parte un modul denumit Parcare on Demand, un kit de parcare și încărcător auto la 12V, kit ce ar avea un cost de 200 lei dacă ar fi achiziționat separat. Se conectează direct la borna de siguranțe și permite o instalare așa-zis discretă (cablurile sunt ascunse la interior).
Modelul cel mai ieftin costă 469 lei și include kitul mai sus amintit. Celelalte variante au și card de 64 GB sau 128 GB inclus, o altă grijă de care te scapă și asta direct din pachetul de retail.
Modul Parcare on Demand se folosește de tipul de detectare – mișcare + impact cu senzor G sau doar impact, permite înregistrarea în format Time Lapse / Activare determinată de timp / Activare determinată de voltaj. Durata poate fi setată la 3, 6, 12 sau 24 ore. Au ținut cont și de protecția bateriei mașinii cu praguri ce pot fi setate la 11.4V / 11.7V / 12V și 12.3V. Time Lapse comprimă 10 minute de filmare în 20 de secunde.

Mio MiVue 802W Pro filmează la 2560 x 1440 pixeli și cu până la 60 fps, ecran TFT de 2.7 inci, slot pentru cardurile microSD de până la 256 GB, Wi-Fi, senzor 4M cu unghi de filmare la 140 grade, senzor de mișcare, mod de noapte și mod parcare, HDR și greutate de 107.5 gr. Firmware-ul se actualizează OTA prin Wi-Fi, iar aplicația necesartă pe smartphone se numește MiVue Pro (Android / iOS). Nu are funcția de GPS.
Mio MiVue 803W Pro include funcțiile lui 802W Pro și adaugă GPS-ul integrat. Poți activa alerte pentru camerele radar la punct fix și de segment din Europa (excepțiile find Elveția, Franța, Germania și Turcia). Realizează și un calcul legat de distanță, timp rămas și viteza medie spre a evita eventualele amenzi.
Mio MiVue 903W Pro dorește să impresioneze cu senzorul Sony STARVIS 2 ce spun ei că ar capta imagini bune și pe timp de noapte. Filmează 2.5K HDR cu 60 fps, idem cu modelele mai sus amintite.

MiVue 903WD Dual Pro are atât senzor pentru partea frontală, cât și pentru partea spate a autovehiculului. Ambele camere integrează senzorul Sony STARVIS 2, iar calitatea imaginilor ar trebui să fie cel puțin decentă, indiferent de condițiile de utilizare.
Toate cele 4 modele folosesc un supercapacitor în loc de baterie și au garanție pe 3 ani.
Eu folosesc un kit improvizat pentru față și spate, sunt două camere Nextbase – Nextbase 622GW în partea față și Nextbase Piqo Pro 2K în partea spate. Pe Chevrolet este instalat doar pe partea față un 70Mai similar cu cel testat aici.