Netflix a anunţat rezultatele financiare din primul trimestru al anului. Chiar dacă veniturile au crescut cu aproximativ 10% până la 7.87 miliarde de dolari, pentru prima oară de foarte mult timp Netflix a pierdut abonaţi.
În primele trei luni ale anului Netflix a pierdut 200.000 de abonaţi, iar pentru următoarele trei luni estimările sunt şi mai pesimiste – minus 2 milioane de abonaţi. Aceste cifre au venit ca un şoc pe bursă, Netflix pierzând în doar câteva ore peste 56 de miliarde de dolari capitalizare bursieră.
Reprezentanţii companiei pun aceste scăderi pe seama încheierii pandemiei COVID-19, concurenţa din ce în ce mai agresivă, creşterea preţurilor practicată în anumite ţări şi chiar războiul din Ucraina.
Chiar dacă aceste justificări sunt importante, se pare totuşi că cele mai multe pierderi vin din aşa numitul fenomen de account sharing (împărţirea contului). Se pare că peste 100 de milioane de oameni folosesc în prezent conturile altora pentru a viziona conţinut Netflix, iar compania vrea să stopeze cât mai curând acest fenomen.
Netflix vrea să blocheze folosirea profilurilor în alte gospodării. Compania susţine că are capacitatea de a face acest lucru, iar pentru a oferi în continuare acces şi în afara locuinţei titularului, va implementa o funcţie denumită “Extra Member” ce va permite crearea unor conturi secundare cu user şi parolă ce vor fi asociate cu contul principal. Aceste conturi secundare vor fi taxate suplimentar şi vor fi limitate la un maxim de două / cont principal.
O altă sursă de monetizare ar putea fi şi introducerea de abonamente mai ieftine, dar cu reclame. Această soluţie se află încă într-o fază incipientă de testare, însă prin 2023 ar putea deveni o variantă pentru companie.