Noul Ford Ranger Raptor va fi cu siguranță cel mai tare pick-up ce se va vinde oficial pe Bătrânul Continent și, aș îndrăzni să apreciez, va fi chiar cel mai tare vehicul din gama Ford Performance pe care îl vom vedea în 2022.
Nu am pretenția de la voi să aveți o memorie de elefant așa că vă reamintesc că cel mai mare minus pe care l-am găsit în cazul actualei generații Ranger Raptor era motorul diesel ce nu se potrivea deloc cu caracterul mașinii. Next-Gen Ford Ranger Raptor repară în totalitate această deficiență și propune un V6 pe benzină, de 3.0 litri, ce nu va mai avea nicio problemă în a împinge pick-up-ul către performanțele pe care le aștepți de la un model Raptor.
O să punctez tot ce este mai important și de reținut despre Next-Gen Ford Ranger Raptor:
- motorizare pe benzină EcoBoost V6 de 3.o litri, twin-turbo, ce dezvoltă 288 CP și 491 Nm. Bloc de cilindri din fier-grafit mai rezistent cu 75% comparat cu fierul utilizat în versiuni convenționale. Sistem anti-lag ce menține turbina la rotație ridicată până la trei secunde după ce șoferul reduce accelerația, permițând o reluare mai rapidă a presiunii de supraalimentare;
- transmisie automată cu 10 rapoarte, probabil aceeași cutie cu cea a actualei generații, optimizată pentru a face echipă cu noul motor;
- sistem de evacuare activ, controlat electronic, cu patru moduri selectabile: Quiet, Normal, Sport și Baja. Ultimul este cel mai agresiv profil de evacuare, atât în volum cât și în notă. În modul Baja evacuarea se comportă aproape ca un sistem direct și este destinat numai pentru utilizare în teren accidentat;
- structură unică atunci când este comparat cu noul Ranger. Ranforsări specifice versiunii Raptor au fost adoptate pentru montantul C, benă și roata de rezervă. Șasiul are cadre unice pentru arcuri, amortizoare și suporții de șoc din spate. Tren de rulare complet reproiectat cu noi brațe de control superioare și inferioare din aluminiu, rezistente, dar ușoare;
- suspensie cu amortizoare FOX de 2.5 inch cu Live Valve, tehnologie de control revoluționară, care oferă posibilitatea de amortizare raportată la poziția roții. Aceste amortizoare sunt umplute cu Teflon ‑ ulei infuzat care reduce frecarea cu aproximativ 50% în comparație cu cele de pe modelul anterior. Sistemul Live Valve pregătește în fiecare moment amortizoarele pentru condițiile de drum existente. Pe măsură ce apare compresia amortizoarelor, presiunea este ajustată pentru o cursă liniară, însă pentru a preveni un impact sever, forța de amortizare generată este la cea mai ridicată cotă în ultimii 25% din cursa amortizorului. De asemenea, sistemul poate să întărească amortizoarele spate în timpul accelerațiilor puternice pentru a limita mișcările caroseriei;
- protecție ridicată sub caroserie. Placa frontală este aproape dublă față de unitatea standard Ranger și este fabricată din oțel de înaltă rezistență cu o grosime de 2.3 mm. Această placă, combinată cu scutul inferior al motorului și scutul cutiei de transfer, este concepută pentru a proteja componentele cheie, cum ar fi radiatorul, sistemul de direcție, traversa față, baia motorului și diferențialul față;
- sistem avansat de tracțiune integrală, cu o nouă cutie de transfer cu două trepte, controlată electronic, combinată cu diferențialele blocabile față și spate;
- șapte moduri de condus selectabile: Normal, Sport, Slippery, Rock Crawl, Sand, Mud/Ruts și Baja;
- interiorul se remarcă prin scaunele sport complet noi, inspirate de la avioanele de luptă, volan sport premium, îmbrăcat în piele și încălzit, cu marcaj central și clapete din magneziu pentru schimbarea treptelor, iluminare ambientală și accente Code Orange pe panoul de bord, ornamente și scaune, instrumentar digital de 12.4 inch și ecran tactil central de 12 inch, cu sistem multimedia SYNC 4A;
În încheiere vă mai spun că debutul comercial în Europa este așteptat pentru ultimul trimestru din 2022, în timp ce comenzile în România vor fi deschise din luna martie. Din partea mea, cu cât ajunge mai repede pe mâna noastră, cu atât mai bine.