Next-Gen Ford Ranger Raptor – cel mai tare pick-up ce va ajunge oficial în Europa

/
/
22 feb. 22
/

Noul Ford Ranger Raptor va fi cu siguranță cel mai tare pick-up ce se va vinde oficial pe Bătrânul Continent și, aș îndrăzni să apreciez, va fi chiar cel mai tare vehicul din gama Ford Performance pe care îl vom vedea în 2022.

Nu am pretenția de la voi să aveți o memorie de elefant așa că vă reamintesc că cel mai mare minus pe care l-am găsit în cazul actualei generații Ranger Raptor era motorul diesel ce nu se potrivea deloc cu caracterul mașinii. Next-Gen Ford Ranger Raptor repară în totalitate această deficiență și propune un V6 pe benzină, de 3.0 litri, ce nu va mai avea nicio problemă în a împinge pick-up-ul către performanțele pe care le aștepți de la un model Raptor.

O să punctez tot ce este mai important și de reținut despre Next-Gen Ford Ranger Raptor:

  •  motorizare pe benzină EcoBoost V6 de 3.o litri, twin-turbo, ce dezvoltă 288 CP și 491 Nm. Bloc de cilindri din fier-grafit mai rezistent cu 75% comparat cu fierul utilizat în versiuni convenționale. Sistem anti-lag ce menține turbina la rotație ridicată până la trei secunde după ce șoferul reduce accelerația, permițând o reluare mai rapidă a presiunii de supraalimentare;
  • transmisie automată cu 10 rapoarte, probabil aceeași cutie cu cea a actualei generații, optimizată pentru a face echipă cu noul motor;
  • sistem de evacuare activ, controlat electronic, cu patru moduri selectabile: Quiet, Normal, Sport și Baja. Ultimul este cel mai agresiv profil de evacuare, atât în volum cât și în notă. În modul Baja evacuarea se comportă aproape ca un sistem direct și este destinat numai pentru utilizare în teren accidentat;
  • structură unică atunci când este comparat cu noul Ranger. Ranforsări specifice versiunii Raptor au fost adoptate pentru montantul C, benă și roata de rezervă. Șasiul are cadre unice pentru arcuri, amortizoare și suporții de șoc din spate. Tren de rulare complet reproiectat cu noi brațe de control superioare și inferioare din aluminiu, rezistente, dar ușoare;

Next-Gen Ford Ranger Raptor

  • suspensie cu amortizoare FOX de 2.5 inch cu Live Valve, tehnologie de control revoluționară, care oferă posibilitatea de amortizare raportată la poziția roții. Aceste amortizoare sunt umplute cu Teflon ‑ ulei infuzat care reduce frecarea cu aproximativ 50% în comparație cu cele de pe modelul anterior. Sistemul Live Valve pregătește în fiecare moment amortizoarele pentru condițiile de drum existente. Pe măsură ce apare compresia amortizoarelor, presiunea este ajustată pentru o cursă liniară, însă pentru a preveni un impact sever, forța de amortizare generată este la cea mai ridicată cotă în ultimii 25% din cursa amortizorului. De asemenea, sistemul poate să întărească amortizoarele spate în timpul accelerațiilor puternice pentru a limita mișcările caroseriei;
  • protecție ridicată sub caroserie. Placa frontală este aproape dublă față de unitatea standard Ranger și este fabricată din oțel de înaltă rezistență cu o grosime de 2.3 mm. Această placă, combinată cu scutul inferior al motorului și scutul cutiei de transfer, este concepută pentru a proteja componentele cheie, cum ar fi radiatorul, sistemul de direcție, traversa față, baia motorului și diferențialul față;
  • sistem avansat de tracțiune integrală, cu o nouă cutie de transfer cu două trepte, controlată electronic, combinată cu diferențialele blocabile față și spate;

Next-Gen Ford Ranger Raptor

  • șapte moduri de condus selectabile: Normal, Sport, Slippery, Rock Crawl, Sand, Mud/Ruts și Baja;
  • interiorul se remarcă prin scaunele sport complet noi, inspirate de la avioanele de luptă, volan sport premium, îmbrăcat în piele și încălzit, cu marcaj central și clapete din magneziu pentru schimbarea treptelor, iluminare ambientală și accente Code Orange pe panoul de bord, ornamente și scaune, instrumentar digital de 12.4 inch și ecran tactil central de 12 inch, cu sistem multimedia SYNC 4A;

Next-Gen Ford Ranger Raptor

În încheiere vă mai spun că debutul comercial în Europa este așteptat pentru ultimul trimestru din 2022, în timp ce comenzile în România vor fi deschise din luna martie. Din partea mea, cu cât ajunge mai repede pe mâna noastră, cu atât mai bine.

Categorii: gAuto
Darius Pană
Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Realme GT 7, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).