Gigantul american a lansat în luna martie a acestui an abonamentul YouTube Premium Lite. Noua modalitate de monetizare nu promite decât reclame mai puţine şi cam atât. Sunt scutite de reclame domenii precum jocuri, ştiri, modă, frumuseţe etc., însă restul categoriilor continuă să primească reclame (mai puţine, este adevărat).
Din păcate acest abonament nu oferă acces la YouTube Music Premium, nu permite descărcarea de conţinut offline şi nu permite redarea conţinutului în background.
YouTube Premium Lite este disponibil în prezent în ţări precum Statele Unite ale Americii, Australia, Germania, Thailanda, Mexic, Argentina, Brazilia, Canada și Marea Britanie.
Utilizatorii din aceste ţări ce au ales YouTube Premium Lite au parte deja de prima surpriză. Google a început să le transmită o notificare prin intermediul căreia îi informează că începând cu 30 iunie vor primi ceva mai multe reclame decât în prezent:
”Îți mulțumim că ești membru Premium Lite. Premium Lite oferă mai puține întreruperi, astfel încât să poți viziona mai mult din conținutul YouTube pe care îl iubești.
Îţi scriem pentru a te informa că, începând cu 30 iunie 2025, este posibil să apară reclame în videoclipurile Shorts, pe lângă conținutul muzical și atunci când cauţi sau navighezi. Majoritatea videoclipurilor vor continua să nu conțină reclame.”
Interesant cum Google introduce deja reclame cu picătura într-un abonament unde utilizatorii nu ştiu exact ce înseamnă “reclame mai puţine” sau “majoritatea clipurilor nu vor conţine reclame”. Când foloseşti termene atât de vagi, sky is the limit.
Sursa: neowin.net