Nokian Tyres a trimis un comunicat în care prezintă eforturile sale în dezvoltarea de anvelope premium pentru automobile electrice.

La sfârșitul anului 2020, cota globală de automobile electrice era de 2% (în urmă cu 10 ani era spre zero). Din automobilele noi vândute în T2 2020 era de 3.5%, iar în T2 2021 s-a ajuns la 7.5%, iar hibridele de tip plug-in au ajuns la 8.4%.

Nokian Tyres folosește o suită întreagă de vehicule electrice în testele sale.

Anvelopele pentru automobile electrice au nevoie de un plus de atenție în procesul de dezvoltare. Sunt mașini mai grele față de cele cu motor termic (de la baterii), unele modele au accelerații puternice, iar rezistența la înainte trebuie să fie cât mai redusă spre a prezerva energia stocată în acumulator.

„Anvelopele unei mașini electrice moderne se vor uza mult mai lent decât în cazul unei mașini cu motor tradițional cu combustie internă. Acest lucru se datorează unui control bun al tracțiunii. Sistemele de asistență pentru șofer reduc alunecarea datorită utilizării reglării rapide a puterii motorului electric. Acest sistem este mult mai rapid decât la vehiculele ICE, care se bazează pe frânare și limitarea turațiilor motorului. Totuși, stilul de condus rămâne principalul factor care contribuie la uzura anvelopelor și, prin urmare, durata de viață a anvelopelor este determinată, în principal, de șofer.”, precizează Martin Dražík, Manager de produs pentru Europa, Nokian Tyres.

Nokian Tyres avansează și câteva criterii de care ar trebui ținut cont în procesul de alegere al unei anvelope:

➡️ siguranța;

➡️ rezistența redusă la rulare;

➡️ zgomot redus.

Categorii: gauto

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 7 Pro + Samsung Galaxy S23 Ultra, tableta Samsung Galaxy Tab S9 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16 a fost transformat în desktop PC ad-hoc prin conectare la două monitoare. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.