Noul BMW iX3 – primul model realizat pe platforma Neue Klasse, arhitectură pe 800V cu încărcare la maxim 400 kW și autonomie de până la 805 km

gAuto
/
/
5 sept. 25
/

BMW a prezentat oficial noul iX3, primul model de serie construit pe platforma Neue Klasse. Este vorba despre un Sports Activity Vehicle (SAV) complet electric, care marchează o schimbare de paradigmă în abordarea tehnologică a mărcii germane, cu accent pe eficiență, digitalizare și sustenabilitate.

Sub capotă, noul BMW iX3 integrează două motoare electrice – unul sincron cu excitație externă pe puntea spate și unul asincron pe puntea față – configurate pentru tracțiune integrală. Sistemul livrează o putere combinată de 345 kW (469 CP) și un cuplu maxim de 645 Nm, ceea ce permite o accelerație de la 0 la 100 km/h în 4.9 secunde. Bateria are o capacitate netă de 108,7 kWh și utilizează celule cilindrice integrate structural, contribuind la o autonomie estimată de până la 805 km conform ciclului WLTP.

Noul BMW iX3

Încărcarea rapidă este posibilă la o putere de până la 400 kW, grație unei arhitecturi electrice pe 800V, cu timpi de alimentare de 21 de minute pentru sesiunea de la 10% la 80% din capacitate. În doar 10 minute, se pot adăuga aproximativ 372 km de autonomie. Începând cu martie 2026, modelul va fi compatibil cu funcții de încărcare bidirecțională, inclusiv Vehicle-to-Load (V2L), Vehicle-to-Home (V2H) și Vehicle-to-Grid (V2G).

Sistemul eDrive de generația a șasea aduce îmbunătățiri semnificative față de versiunea anterioară, noul BMW iX3 anunțând pierderi energetice reduse cu 40%, o greutate mai mică cu 10% și costuri de producție diminuate cu 20%. Aceste optimizări contribuie la o eficiență generală mai bună și la o amprentă ecologică redusă.

Noul BMW iX3

Arhitectura digitală a noului BMW iX3 este centrată pe patru unități de procesare dedicate: una pentru dinamică, una pentru condus autonom, una pentru infotainment și una pentru confort. Tot ce înseamnă arhitectură digitală utilizează cablaj zonal, reducând masa totală cu 30% și permițând integrarea unor funcții precum siguranțele digitale inteligente (smart eFuses). Interfața BMW Panoramic iDrive include un afișaj proiectat pe toată lățimea parbrizului, completat de un Head-Up Display 3D. Sistemul de operare BMW X permite actualizări over-the-air (OTA) și o integrare extinsă cu aplicația My BMW.

În ceea ce privește condusul asistat, noul BMW iX3 introduce conceptul „Heart of Joy”, care optimizează controlul dinamic cu un timp de răspuns sub 1 milisecundă. Tehnologia BMW Symbiotic Drive permite o interacțiune fluidă între șofer și vehicul, iar sistemele de frânare și direcție sunt asistate inteligent. Funcțiile avansate de asistență la condus (ADAS) sunt incluse standard.

Noul BMW iX3

Pe partea de infotainment, vehiculul oferă acces la servicii de streaming precum Disney+ și YouTube, jocuri prin AirConsole și apeluri video prin Zoom. Asistentul vocal BMW Intelligent Personal Assistant poate lua forma unui avatar vizual și poate primi voci personalizabile. Cheia digitală BMW Digital Key Plus este compatibilă cu smartphone-uri Apple și Samsung, iar magazinul ConnectedDrive Store oferă peste 60 de aplicații terțe.

Din punct de vedere al dimensiunilor, iX3 are o lungime de 4.782 mm, o lățime de 1.895 mm și o înălțime de 1.635 mm. Coeficientul aerodinamic este de 0.24, iar spațiul de depozitare variază între 520 și 1.750 litri, cu un compartiment suplimentar de 58 litri sub capotă. Designul exterior este minimalist, cu accente robuste și semnătură luminoasă Iconic Glow, iar interiorul este orientat spre șofer, cu materiale reciclate și opțiuni vegane disponibile.

În ceea ce privește sustenabilitatea, BMW afirmă că amprenta de CO₂ a fost redusă cu 34% comparativ cu modelul anterior. Peste 30% din materialele utilizate sunt reciclate, iar producția se desfășoară fără utilizarea combustibililor fosili la uzina din Debrecen, Ungaria. Bateriile sunt reciclate prin parteneriate industriale specializate.

Noul BMW iX3

Producția noului iX3 va începe în toamna anului curent, iar lansarea pe piață este programată pentru primăvara lui 2026 în Europa, urmată de SUA și China în vara aceluiași an. În România, prețul de pornire este estimat la 65.461 EUR cu TVA inclus.

Categorii: gAuto, gEV
Darius Pană
Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Realme GT 7, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.

Uniunea Europeană a cedat şi renunţă la planul ca din 2035 să avem doar maşini electrice (cum se prezintă noua propunere?)

În foarte scurt timp se va oficializa o decizie despre care am tot vorbit în ultima perioadă, una care a fost luată la presiunea industriei auto europene.

Cât costa noua Dacia cu autonomie ce ajunge pâna la aproape 1600 de kilometri?

În luna octombrie cei de la Dacia au anunţat noua gamă de modele, marca românească aducând versiuni facelift pentru Dacia Sandero, Sandero Stepway, Jogger şi Logan.

Ce model este Mașina Anului 2026 în România?

Nici nu am mai avut timp să vă spun acum câteva zile care au fost cele 7 finaliste Mașina Anului 2026 în România, cele care s-au înfruntat astăzi pentru titlul suprem... Așa că, fără a mai face o introducere plictisitoare, pot să pun aici nu doar cele 7 finaliste, ci și ordinea în care acestea…