Noul Ford EcoSport – primele impresii după debutul producției la Craiova

21/10/2017

Ford EcoSport, versiunea ce a început a fi produsă la Craiova, a fost dezvăluit oficial pe 5 septembrie. Atunci am primit un set de fotografii ce dezvăluiau un design exterior mai proaspăt, un interior complet redesenat și erau oferite informații despre noile tehnologii introduse.

V-am povestit cum a decurs evenimentul din capitala Olteniei, cel ce a marcat startul producției pentru noul Ford EcoSport. Rămăsesem dator cu primele impresii, pe care am avut ocazia să le adun timp de câteva zeci de minute, două exemplare fiind puse la dispoziția presei, deocamdată fără posibilitatea de a fi conduse. Președintele României a avut șansa de a se afla câțiva kilometri la volanul noului EcoSport și s-a declarat mulțumit de modul în care mașina rulează.

Cum eu nu am avut încă această oportunitate, vă voi spune mai departe de ce cred că noul Ford EcoSport va reprezenta un succes pentru piața europeană, unul pe care va sta scris ”Fabricat în România”.

În primul rând, mă raportez la vânzările de EcoSport înregistrate pe Bătrânul Continent anul trecut. De la introducerea pe piața europeană, Ford EcoSport a fost cumpărat de circa 150.000 de clienți, în 2016 fiind înregistrată o creștere de 40% comparativ cu anul precedent. Așadar, premisele ce garantează un succes și pe viitor sunt deja îndeplinite.

Iar faptul că noul Ford EcoSport a devenit mai bun în orice aspect va contribui, cel mai probabil, la vânzări cu atât mai bune de acum încolo. Fabrica Ford de la Craiova este considerată foarte apropiată ca nivel al calitații procesului de fabricație cu cea din Koln, Germania, așa că, cel puțin la nivel teoretic, satisfacția clientului de EcoSport va fi garantată.

Trecem acum la așternerea primelor impresii. Începem, cum altfel, decât cu designul exterior. Pe afară nu au fost operate schimbări majore, noul EcoSport fiind mai degrabă un facelift al generației anterioare. Totuși, modificările estetice îl introduc pe EcoSport mult mai bine în noua imagine de marcă Ford, SUV-ul de clasă mică poate sta mândru alături de Kuga sau Edge, fără a fi mai prejos cu nimic față de frații mai mari.

Desenat cu multe linii drepte, unghiuri și muchii ce alcătuiesc un tot unitar care inspiră forță, dinamism și un spirit tânăr, noul Ford EcoSport pot să spun că reprezintă un salt major față de generația pe care o înlocuiește. Repet, asta fără a se departaja complet de imaginea anterioară. Designerii au adaptat perfect noua mașină la gusturile clienților europeni.

EcoSport va putea fi comandat de acum înainte inclusiv cu linia de echipare ST-Line, disponibilă și pe celelalte SUV-uri Ford prezente în Europa. De asemenea, noul model poate avea plafon, oglinzi exterioare și montant C vopsite într-o nunață închisă, contrastantă. Farurile pot beneficia de sistem de iluminare HID (High Intensity Discharge), iar luminile de zi sunt de tip LED. Jantele pot urca până la diametre de 18 inch și pot avea finisaje Magnetic Low Gloss, Shadow Silver, Flash Grey sau High Gloss Black.

În interior, avem parte de un tratament total diferit. Vechiul layout a fost abandonat, noul Ford EcoSport se bucură acum de un interior modern, cu linii ce amintesc mult de noul Fiesta. A fost păstrat spațiul generos, mai mare decât te-ai aștepta să găsești după ce analizezi dimensiunile exterioare. În plus, materialele și finisările, două dintre aspectele criticate la generația trecută EcoSport, beneficiază acum de un upgrade considerabil.

Găsim plastic de bună calitate și finisări atente aproape în fiecare colț al mașinii, iar cei care vor alege tapițerie din piele se vor bucura de una fină pe toată durata șederii în micul SUV.

Portbagajul poate fi compartimentat după preferințe, grație unei podele ce poate fi amplasată pe două înălțimi. Poți alege să creezi un compartiment ascuns vederii sau să crești volumul total al acestuia, până la cel maxim de 334 litri, prin amplasarea podelei pe cea mai joasă poziție.

Tehnologia de la bord reprezintă un alt salt major înainte față de EcoSport-ul ce și-a încheiat cariera. Noul model pune la dispoziția clienților sistemul de infotainment SYNC 3, cu ecran tactil de până la 8 inch și multe funcții integrate, inclusiv compatibilitate Android Auto și Apple CarPlay.

Cei ce-și doresc mai mult decât standard pe partea de sunet, pot opta pentru un sistem B&O Play, cu 10 difuzoare, inclusiv subwoofer în portbagaj și speaker pentru medii montat în centrul bordului. Sistemul a fost calibrat special pentru EcoSport și include mod Surround Sound printr-o unitate dedicată de procesare a sunetului și amplificator digital de semnal.

Pe partea de asistență, noul Ford EcoSport propune pilot automat cu sistem automat de menținere a vitezei maxime legale, precum și cameră video pentru marșarier. Este introdus și sistemul Blind Spot Information, care te avertizează despre vehiculele ce ajung în unghiul mort al oglinzilor retrovizoare.

Legat de siguranță pasivă, noul EcoSport dispune de șapte airbaguri, cu două frontale, două laterale, două tip cortină și unul pentru genunchii șoferului.

Dintre cele mai importante dotări de confort, EcoSport poate fi echipat cu climatizare automată reglată electronic, volan încălzit, senzori de lumină și ploaie, ceasuri de bord cu ecran color de 4.2 inch, tapițerie din piele ș.a.

Pe partea de motorizări și transmisii noul EcoSport face un pas deciziv în lupta cu concurența. Este disponibilă acum tracțiunea integrală, în premieră pentru piața europeană, pe care Ford o numește Intelligent All Wheel Drive. Aceasta poate fi aleasă în combinație cu motorul diesel de 1.5 litri, în varianta de putere cu 125 CP,  denumită EcoBlue, și cutie de viteze manuală cu 6 rapoarte.

Un TDCi tot de 1.5 litri, însă cu 100 CP, va fi oferit numai împreună cu tracțiune față și transmisie manuală în 6 trepte.

Fanii agregatelor pe benzină vor putea alege dintre trei variante ale celebrului EcoBoost de 1 litru. Cu puteri de 140 ori 100 CP, acest motor este cuplat la o transmisie manulă cu 6 trepte, în timp ce varianta de 125 CP poate fi aleasă fie cu această cutie manuală, fie cu una automată tot în 6 trepte, care dispune și de padele la volan.

Ca și o concluzie a acestui material, nu trebuie decât să repet ceea ce am afirmat la început: noul Ford EcoSport nu are aproape niciun motiv să nu devină un hit pe piața europeană. Dacă ar fi să împrumut o expresie din comentariile sportive, aș spune că EcoSport este de acum ”condamnat să câștige!”.

Și-a făcut conștiincios temele, a reparat mai toate neajunsurile generațeiei trecute, propune acum un interior modern, cu suficientă tehnologie la bord, pune la dispoziției și tracțiune integrală, alături de motorizări eficiente și transmisii manuale ori automate. Cu siguranță va fi păstrată dinamica specifică diviziei europene Ford, cu un tren de rulare bine setat, echilibrat. Și uite așa se conturează acel succes de care v-am tot vorbit și cu care cred că v-am plictisit deja.

Darius Pană
Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Huawei Pura 70 Ultra, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.