Opel a prezentat oficial noua generație Grandland în țara noastră printr-un eveniment ce mi-a dat ocazia de a conduce SUV-ul. Înainte de a trece în revistă cele mai importante aspecte ce merită menționate în urma contactului cu mașina, să vedem care sunt principalele informații referitoare la noul Opel Grandland.

Pentru sistemul de propulsie al noului Opel Grandland avem la dispoziție:

  • motor turbo pe benzină de 1.2 litri, cu 3 cilindri în linie, 130 CP și 230 Nm, cuplat fie la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte, fie la o automată cu 8 rapoarte;
  • diesel de 1.5 litri, 4 cilindri în linie, 130 CP și 300 Nm, combinat strict cu transmisia automată cu 8 trepte;
  • Plug-In Hybrid cu 224 CP și 360 Nm cu tracțiune față sau PHEV cu 300 CP și 520 Nm cu sistem de tracțiune integrală, posibil prin apariția unui al doilea motor electric ce angrenează puntea spate. Ambele opțiuni au transmisie automată cu 8 rapoarte.

Din punct de vedere al nivelurilor de echipare, sunt disponibile trei versiuni: GLX, Business Edition și GS Line. Varianta de bază, GLX, costă, conform configuratorului Opel, de la 25.200 EUR și propune ca principale dotări standard: jante de aliaj pe 17 inch cu pneuri 215/65, faruri Eco LED (full LED pentru fiecare dintre lumini) cu asistență pentru faza lungă, stopuri LED, senzori de lumină și de ploaie, climatizare automată pe 2 zone, lumini ambientale, scaune față confort, cu reglaj lombar și pe înălțime pentru cel al șoferului, volan îmbrăcat în piele cu reglaj pe înălțime și adâncime, geamuri electrice față și spate, oglinzi reglabile și încălzite electric, sistem de infotainment cu ecran tactil de 7 inch, instrumentar de bord cu display de 8 inch. Pe partea de siguranță, noul Opel Grandland aduce standard ABS, AFU, ESP, HSA, airbag-uri frontale și laterale față, airbag-uri cortină față și spate, sistem detecție presiune pneuri, Active Emergency Braking, sistem recunoaștere semne trafic de generația a doua, sistem de asistență la păstrarea benzii, sistem avertizare oboseală șofer ș.a.

Opțional sau ca parte a echipărilor superioare, noul Opel Grandland poate primi scaune față sport încălzite cu certificare AGR, parbriz încălzit, pedale sport din aliaj, sistem infotainment cu touchscreen de 10 inch, panou de bord cu ecran de 12 inch, cameră video la 360 de grade, avertizare punct mort, sistem avansat de parcare, asistență menținere bandă, sistem Forward Collision Alert, cruise control adaptiv și altele.

Câteva cunvinte în plus despre:

  • sistemul Night Vision, ce folosește cameră IR pentru a detecta în timpul nopții pietonii aflați la o distanță de până la 100 metri și care emite avertizări șoferului în caz de pericol;
  • blocurile optice IntelliLux LED Pixel, cu nu mai puțin de 84 de elemente LED aliniate pe 3 rânduri pentru fiecare far. Sistemul ajustează permanent fasciculul de lumină în funcție de trafic, de drum și de condițiile meteo.
  • Highway Integrated Assist combină informații de la diverse sisteme de asistență și menține constantă distanța față de vehiculul din față, cu funcție Stop and Go. Totodată, poziționează mașina pe mijlocul benzii de rulare.

Aș spune că destul cu informațiile pe care le puteți descoperi și pe site-ul oficial Opel România, haideți să vă spun cum mi s-a părut noul Grandland după ce am condus versiunea GS Line cu motor 1.2 pe benzină și cutie automată pentru câțiva zeci de km și după ce l-am analizat preț de câteva momente:

  • Crossover-ul de segment C oferă mult spațiu interior, ambianța este aerisită, scaunele și bancheta sunt foarte confortabile, ceva mai moi decât m-aș fi așteptat de la o mașină nemțească, ce este produsă chiar în Germania. Portbagajul are un volum de 514 litri standard și poate ajunge până la 1.652 litri prin rabatarea banchetei.
  • Calitatea de fabricație este bună, la fel și materialele folosite, asamblarea este solidă, fără însă a reprezenta un etalon în segment. Finisările sunt corecte în mare parte, nu ai de ce să te plângi;
  • Ținuta de drum este axată în special pe confort, noua platformă excelează din acest punct de vedere. Orice fel de denivelare este filtrată excelent de suspensie, ce lucrează extrem de rafinat și ale cărui subansamble nu emit niciun fel de zgomot. Direcția este ușoară, asistată ceva cam mult, nu prea oferă feedback, dar se asortează bine cu ținuta de drum. Antifonarea este peste medie, chiar și la viteze de autostradă mai nimic nu te deranjează din afară, nici de la motor, de la pneuri ori de la vânt.
  • Motorul pe benzină de 1.2 litri, cu 3 cilindri în line, este surprinzător de rafinat, nu se face serios auzit în habitaclu decât în sarcină și abia după 3.500 – 4.000 rpm. Asigură o dinamică acceptabilă unui asemenea SUV, dar nu poate genera nimic ieșit din comun pe partea de performanțe. Mașina accelerează până la 100 km în 10.3 sec, în timp ce viteza maximă este de 196 km/h. Consumul mediu după normele de testare WLTP este de 6.6 – 6.7 l/100 km, cu emisii de 149 – 152 g/km.

Noul Opel Grandland

  • Cutia automată de viteze face echipă reușită cu motorul, căruia îi exploatează resursele în mod eficient. Schimbă în marea majoritate a cazurilor în mod imperceptibil, doar în modul Sport apar unele ruperi de ritm, cauzate de faptul că transmisia încearcă să treacă în altă treaptă cât mai rapid cu puțină, ceea ce îi și reușește pe deplin. Există și padele în spatele volanului spre a schimba cele 8 rapoarte în mod manual.

Ca o sinteză a celor de mai sus, noul Opel Grandland este în primul rând confortabil, cu spațiu interior și ambianță ce îl recomandă familiilor care călătoresc destul de des pe distanțe lungi.

Sper că îl vom descoperi în detaliu pe noul Opel Grandland cu ocazia unui test amănunțit, deocamdată atât :) .