Diverse

Pe 11 februarie 2004 devenea operaţional numărul unic de urgenţă 112, un număr foarte uşor de reţinut ce înlocuia 955, 961 şi 981, numere la care puteau fi apelate în mod individual agențiile specializate de intervenție.

În cele două decenii de existenţă la 112 au fost preluate peste 300 de milioane de apeluri de către operatorii Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS), iar gradul apelurilor ce nu sunt considerate urgenţe a scăzut de la 90% în 2004, la aproximativ 50% în 2023 (acest lucru ne arată că românii s-au mai responsabilizat şi au înţeles că la 112 trebuie să suni când ai cu adevărat o problemă gravă).

Un aspect ce merită menţionat este că numărul unic de urgenţă 112 este acelaşi în toate cele 27 de state membre ale Uniunii Europene.

În anul 2023 au fost preluate 10.489.979 de apeluri, din care 53.82% au reprezentat urgențe. Diferența de 46.18% au fost apeluri care nu au necesitat intervenția agențiilor.

Cele mai multe dintre cazurile de urgență au fost transferate către Ambulanţă (49.29%), Poliţie (24.01%), ISU-SMURD (18.76%), Jandarmerie (5.85%) şi alte agenţii (2.10%).

La nivel de particularităţi, aflăm că un apelant din judeţul Argeş a sunat anul trecut la 112 de aproape 31.000 ori fără a avea o urgenţă reală. Acesta a folosit mai multe numere de telefon, ocupând astfel nejustificat peste 500.000 de secunde din timpul operatorilor Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS).

Mai multe statistici interesante pentru anul 2023 găsiţi aici.

La mulţi ani, 112 🥳🥳🥳!