Evoluţia vânzărilor de maşini electrice este fluctuantă, prea fluctuantă ar putea spune unii producători. Din păcate această lipsă de perspectivă pe termen scurt a schimbat multe strategii din industrie, deşi în continuare evoluţia pieţei tinde să rămână constantă şi într-o singură direcţie, cea a electrificării.
Deşi sunt multe ţări unde vânzările de maşini electrice sunt în scădere (şi România se află în această situaţia), există şi alte ţări unde autovehiculele cu propulsie electrică deţin supremaţia. Un astfel de exemplu, cunoscut în toată lumea, este Norvegia.
Ţara nordică a atins în luna iulie 2024 un record în materie de cotă de piaţă pentru maşinile electrice. Din totalul de 6456 maşini noi înmatriculate, 5933 au fost modele pur electrice (vorbim astfel de o cotă de aproximativ 92%). Dacă la acest număr mai adăugăm şi cele 153 de modele plug-in hybrid, ajungem cu cele două categorii la o cotă de piaţă record de peste 94%.
Cu astfel de cifre putem spune că norvegienii sunt experţii Europei în materie de maşini electrice, aşa că haideţi să vedem care sunt modelele preferate de aceştia:
- Volkswagen ID.4 – 593 unităţi;
- Toyota bZ4X – 387 unităţi;
- Skoda Enyaq – 371 unităţi;
- Volvo EX30 – 323 unităţi;
- Tesla Model 3 – 295 unităţi;
- Nissan Ariya – 287 unităţi;
- Hyundai Kona – 233 unităţi;
- Audi Q4 e-tron – 205 unităţi;
- BMW i4 – 170 unităţi;
- Mazda MX-30 – 168 unităţi.
Observaţi că podiumul este ocupat de SUV-uri, categoria favorită a tuturor europenilor.