Grupul Panasonic este unul dintre cei mai mari producători de electrocasnice din Japonia şi un brand important cunoscut în toată lumea.
La nivelul anului 2024 grupul Panasonic era format din 512 entităţi, avea un număr de aproximativ 228.000 de angajaţi la nivel global şi genera venituri de aproape 8500 miliarde de yeni (undeva la 59 miliarde de dolari).
Evoluţia tehnologică din ultima perioadă, cât şi nevoia de a reduce costurile, au dus la noi schimbări strategice. Gigantul japonez a anunţat în acest sfârşit de săptămână un nou plan de restructurare, unul ce implică concedierea a peste 10.000 de angajaţi (jumătate în Japonia şi jumătate în alte regiuni).
Alături de acest număr impresionant de concedieri, în noua strategie a grupului Panasonic sunt urmărite şi comasarea sau chiar închiderea unor activităţi neprofitabile.
Toate aceste schimbări vor fi implementate în acest an fiscal, iar costurile estimate pentru acest plan sunt estimate la 900 milioane de dolari.
În ţara noastră grupul japonez este prezent prin Panasonic Marketing Europe GMBH Wiesbaden Germania – Sucursala Bucureşti şi comercializează produse precum televizoare, camere foto şi video, căşti, sisteme audio, electrocasnice, telefoane, sisteme de încălzire şi răcire etc.
Via: zf.ro