Diverse

Eurostat (Oficiul European de Statistică) a publicat în urmă cu câteva ore un raport al numărului de pasageri transportaţi de companiile aeriene în trimestrul al doilea din 2020.

Chiar dacă rezultatele au fost realizate în contextul pandemiei COVID-19 (în perioada aprilie – iunie mai toate aeroporturile au fost închise în proporţie de peste 90%), acestea sunt dezastruoase.

Datele sunt disponibile pentru 19 ţări membre UE (nu şi România), iar situaţia comparativ cu trimestrul doi din 2019 este următoarea:

  • Spania – minus 61.5 milioane pasageri, adică minus 99%;
  • Germania – minus 59.0 milioane pasageri, adică minus 97%;
  • Franţa – minus 44.1 milioane pasageri, adică minus 97%;
  • Italia – minus 42.6 milioane pasageri, adică minus 98%;
  • Olanda – minus 20.9 milioane pasageri, adică minus 96%;
  • Portugalia – minus 14.9 milioane pasageri, adică minus 97%;
  • Irlanda – minus 10.2 milioane pasageri, adică minus 98%;
  • Austria – minus 9.1 milioane pasageri, adică minus 98%;
  • Danemarca – minus 9.1 milioane pasageri, adică minus 97%;
  • Finlanda – minus 5.9 milioane pasageri, adică minus 98%;
  • Ungaria – minus 4.2 milioane pasageri, adică minus 97%;
  • Cipru – minus 3.2 milioane pasageri, adică minus 98%;
  • Croaţia – minus 3.1 milioane pasageri, adică minus 97%;
  • Letonia – minus 2.0 milioane pasageri, adică minus 97%;
  • Lituania – minus 1.7 milioane pasageri, adică minus 97%;
  • Luxemburg – minus 1.1 milioane pasageri, adică minus 97%;
  • Estonia – minus 845.000 pasageri, adică minus 96%;
  • Slovacia – minus 686.000 pasageri, adică minus 99%;
  • Slovenia – minus 511.000 pasageri, adică minus 99%.

Scăderea numărului de pasageri este aproape istorică şi chiar dacă în trimestrul al treilea lucrurile s-au mai aşezat puţin, urmează o perioadă şi mai dificilă, una care va pune din nou la încercare industria aviatică.