Mitsubishi Motors şi-a prezentat planul de eficientizare a business-ului pe termen mediu, iar una dintre deciziile companiei este surprinzătoare: în viitorul apropiat brandul auto japonez nu va mai lansa niciun produs nou în Europa, iar ulterior ar putea renunţa la această piaţă. Constructorul nipon se va concentra pe piețele din regiunea ASEAN (sud-estul Asiei) și pe zonele Oceania, Asia de Sud, America de Sud, Africa şi Orientul Mijlociu.
În acest moment Mitsubishi Motors nu mai are nicio unitate de producţie în Europa, iar costurile de marketing şi de funcţionare fac neprofitabilă marca pe această piaţă. Cel mai vândut autoturism Mitsubishi în Europa este SUV-ul Outlander şi chiar dacă noua generaţie ar trebui să ajungă pe pieţele globale din 2021, pe bătrânul continent acest lucru nu se va mai întâmpla.
Fanii brandului Mitsubishi se vor mulţumi pentru următoarea perioadă doar cu modelele existente acum în showroom-uri. Dacă planul “Small but Beautiful” îşi va respecta cursul, în 2-3 ani Mitsubishi Motors va renunţa la prezenţa sa în Europa.