Peugeot anunță pentru piața locală noile E-3008 și E-5008 Long Range, cu autonomii de până la 700 km

/
/
24 sept. 24
/

Anunțat în primă fază în urmă cu circa un an, noul Peugeot E-3008 aducea în fața noastră  cifre mai mult decât respectabile, cel puțin pentru versiunea care acum știm că va purta denumirea de Long Range. În cadrul unui eveniment local denumit Lion Talks, oficialii Peugeot din țara noastră au anunțat că din primul trimestru al anului viitor vor putea fi comandate în România atât noul E-3008 Long Range, cât și E-5008 Long Range.

Ambele modele au la bază o baterie de nu mai puțin de 98 kWh, una care este cu doar 15mm mai groasă decât cea care echipează versiunile Standard Range. Aceasta ar trebui să fie capabilă a genera o autonomie de până la 700 km pentru Peugeot E-3008, respectiv de 668 km pentru E-5008. Valorile sunt omologate WLTP, deci nu vorbim despre promisiuni, despre cifre fără susținere.

Nu doar bateria este aceeași la Peugeot E-3008 Long Range și E-5008 Long Range, ci și motorul, unul care poate genera o putere maximă de 230 CP. Versiunile Long Range ale celor două SUV-uri propun tracțiune față, variantele care vor aduce sistem AWD și două motoare nu vor mai putea susține autonomii atât de extinse.

Deși nu suportă încărcare extrem de rapidă, puterea maximă pe care o pot absorbi ambele mașini fiind de 160 kW la stații DC, repriza de la 20 la 80% se pare că poate fi rezolvată în 27 minute. Mai mult, pentru doar 10 minute de încărcare la 160 kW este asigurată o autonomie de 150 km.

Foarte important de menționat este că orice versiune Peugeot E-3008 și E-5008 va fi asamblată complet în Franța, la uzina Grupului Stellantis din Sochaux. Inclusiv bateriile vor fi produse în Europa, mai exact la fabrica ACC din orașul francez Douvrin, așa că orice taxe și restricții ar putea introduce Comisia Europeană în viitor pentru vehiculele produse în afara Europei nu vor afecta prețurile noilor Peugeot E-3008 și E-5008.

Darius Pană
Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Realme GT 7, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).