Piaţa auto din Europa a avut un martie dezastruos, scădere a vânzărilor cu 51.8%

/
/
17 apr. 20
/

Piaţa auto din Europa este în criză, luna martie fiind cea în care mai toţi producătorii auto şi-au închis fabricile şi showroom-urile, iar angajaţii au fost trimişi acasă în şomaj tehnic.

Datele furnizate de către Asociaţia Constructorilor de Automobile din Europa ne arată că luna trecută în Europa (UE + EFTA + Marea Britanie) au fost cumpărate 853.077 maşini, o scădere de 51.8% comparativ cu martie 2019 când au fost achiziţionate 1.771.030 unităţi.

Cele mai drastice scăderi au fost înregistrate în Italia (-85.4%), Franţa (-72.2%), Spania (-69.3%) şi Austria (-66.7%), în timp ce Ungaria (-14.3%), Suedia (-8.6%) şi Finlanda (-0.9%) s-au ţinut ceva mai bine. În România scăderea a fost de 32.2%, cu 6.654 maşini înmatriculate.

Nici pe trimestru (ianuarie – martie) situaţia nu este mai bună, de la 4.146.822 maşini vândute în 2019 am scăzut la 3.054.703 unităţi comercializate anul acesta (-26.3%).

La nivel de producători, cele mai mari scăderi din luna martie le-au avut FCA Group (Fiat, Jeep, Lancia, Alfa Romeo) cu -74.4%, PSA Group (Peugeot, Opel, Citroen) cu -66.9% şi Renault Group (Renault, Dacia, Lada, Alpine) cu -63.7%.

Dacia a stat şi ea foarte rău, vânzările din martie fiind în scădere cu 62.1%, iar la nivel de trimestru în scădere cu 42.6%.

Fără a exagera, situaţia este una dramatică, iar aprilie va continua seria veştilor proaste. Nici în mai lucrurile nu se vor aşeza, însă poate pierderile vor fi mai mici. Este clar că 2020 va fi un an pe care toată industria auto şi-l va dori uitat cât mai curând. Din păcate nu am ajuns încă nici la jumătate.

Toate statisticile publicate de Asociaţia Constructorilor de Automobile din Europa le puteţi consulta în acest PDF.

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

În viitorul standard de poluare Euro 7, maşinile electrice NU vor mai fi încadrate ca vehicule cu emisii zero (nepoluante)

Pe 12 aprilie 2024 a fost adoptat la nivelul Consiliului Uniunii Europene noul regulament pentru standardul de poluare Euro 7, acesta urmând să fie aplicat în etape, începând cu octombrie 2026.

Producătorul auto chinez Chery a vrut să refacă o reclamă celebră Range Rover şi a distrus o mică porţiune din Scara către Rai (atracţie principală pe Muntele Tianmen)

Mai ţineţi minte testele ciudate pe care le practicau chinezii pentru smartphone-uri în urmă cu ceva ani (băteau nuci pe ele, le găureau cu bormaşina etc.)? Ei bine, acestea s-au întors de ceva timp sub o altă formă: la maşinile electrice / hibride.

Este oficial, majoritatea trotinetelor şi bicicletor electrice vor avea nevoie în România de poliţă de asigurare RCA

Dacă deţineţi o trotinetă sau o bicicletă electrică, aflaţi că va trebui (cel mai probabil) să îi faceţi o poliţă RCA. Nu este o glumă, nu este o posibilitate, este o realitate.