Au apărut mai multe statistici legate de piața de smartphone-uri în Q3 2022. Mai jos găsiți datele furnizate de către Canalys și Omdia.

Cu excepția Apple, toate celelalte companii au înregistrat scăderi. Mă rog, ar mai fi o excepție, dar haideți să disecăm datele furnizate de către firmele de consultanță specializate. Sunt luate în calcul livrările de smartphone-uri din perioada 1 iulie – 30 septembrie 2022.

a. Canalys 🔗;

1. Samsung – 64.1 milioane unități, cotă de piață de 22% și scădere de 8% față de Q3 2021;

2. Apple – 53 milioane unități, cotă de piață de 18% și creștere de 8% față de Q3 2021;

3. Xiaomi – 40.5 milioane unități, cotă de piață de 14% și scădere de 8% față de aceeași perioadă din anul trecut;

4. OPPO – 28.5 milioane unități, cotă de piață de 10%, scădere de…, 22%;

5. vivo  – 27.4 milioane unități, cotă de piață de 9% și scădere de…, 20%.

Ceilalți – 84.3 milioane unități, cotă de piață de 27% și scădere de 6% față de Q3 2021.

Total – 297.8 milioane unități, scădere de 9% față de Q3 2021.

Apple stă cel mai bine și se află pe plus, deși au fost probleme cu stocurile din seria Pro și generația 14 a prins doar trei săptămâni din septembrie. Mă aștept să încheie anul pe un trend crescător, iar Samsung dacă nu are promoții serioase pe sfârșit de an îl văd să piardă locul 1 în fața companiei americane. Diferența a ajuns a fi în jurul a 13 milioane unități. Nu este o valoare de-a dreptul insurmontabilă.

b. Omdia 🔗;

Îmi place faptul că ei aduc informații pentru top 10 și nu se limitează la primele 5 companii din piața de smartphone-uri.

1. Samsung – 64.1 milioane unități, cotă de piață de 21% și scădere de 7.4% YoY;

2. Apple – 52.2 milioane unități, cotă de piață de 17% și creștere de 2.6%;

3. Xiaomi – 40.5 milioane unități, cotă de piață de 13% și scădere de 11.2% față de același trimestru din 2021;

4. OPPO – 29.1 milioane unități, cotă de piață de 10% și scădere de 18.9% față de Q3 2021;

5. vivo – 25.3 milioane unități, cotă de piață de 8% și scădere de 22.4% față de Q3 2021;

6. Transsion – 15.1 milioane unități, cotă de piață de 5% și scădere de 21.7% față de Q3 2021;

7. Honor – 14.2 milioane unități, cotă de piață de 5% și scădere de 2.1%;

8. Realme – 13.6 milioane unități, cotă de piață de 5% și scădere de 11.7%;

9. Motorola – 11.4 milioane unități, cotă de piață de 4% și scădere de 7.3%;

10. Huawei – 8.6 milioane unități, cotă de piață de 3% și creștere de…, 48.3%.

Ceilalți – 27.1 milioane unități, cotă de piață de 9% și creștere de 10.1%;

Total – 301.2 milioane unități, scădere de 7.6%.

Dacă ar fi să adunăm vânzările grupului BBK s-ar ajunge la OPPO + vivo + Realme = 68 milioane unități, ar depăși Samsung ce se află pe locul 1 cu aproape 4 milioane unități. Cred că preferă strategia cu mai multe branduri distincte spre a nu atrage atenția în mod deosebit spre faptul că de fapt sunt liderul global în ce privește producția de smartphone-uri.

Mă rog, asta-i o discuție adiacentă ce merită a fi purtată într-un alt articol.

Apple este și aici pe un trend crescător, dar ceva mai redus, iar Huawei urcă spectaculos. Asta și pentru că au avut un Q3 2021 de-a dreptul dezastruos, iar seria Mate 50 a ajuns prin China și presupun că se bucură de succes comercial. Observați că Transsion ajunge pe locul al 6-lea, au intrat de curând cu Infinix și în țara noastră, la eMAG.

c. CounterPoint Research 🔗;

Au făcut un top 5, iar în graficul de mai sus observați evoluția din Q3 2021 până în Q3 2022.

  1. Samsung – 64 milioane unități, scădere de 8%;
  2. Apple – 48.8 milioane unități, creștere de 2%;
  3. Xiaomi – 40.5 milioane unități, scădere de 9%;
  4. OPPO – 29.4 miioane unități, scădere de 23%;
  5. vivo – 26 milioane unutăți, scădere de 23%;

Ceilalți – 92.3 milioane unități, scădere de 15%;

Total – 301 milioane unități, scădere de 12%.

Observați că Apple a fost locul 1 și în Q4 2021, așa că posibilitatea de a fi lider pe ultimele 3 luni din 2022 este pe cât se poate de plauzibilă.

d. IDC a oferit date privind livrările de smartphone-uri în China:

  1. vivo – 14.2 milioane unități, cotă de piață de 20% și scădere de 20.5% față de Q3 2021;
  2. Honor – 12.7 milioane unități, cotă de piață de 17.9% și scădere de 9.1% față de Q3 2021;
  3. OPPO – 11.6 milioane unități, cotă de piață de 16.3% și scădere de 27.9%;
  4. Apple – 10.8 milioane unități, cotă de piață 15.1% și creștere de 2.5%;
  5. Xiaomi – 9 milioane unități, cotă de piață de 12.7% și scădere de 17.9%;

Ceilalți – 12.8 milioane unități și creștere de 13.2%;

Total – 71.1 milioane unități și scădere de 13.2%.

Putem trage câteva concluzii de aici.

Xiaomi nu are așa mare expunere în China, iar peste 75% din vânzările sale sunt realizate în afara Chinei. Vivo și OPPO depind mult mai puternic de cât de căutați sunt în țara lor de bază. Încă nu au reușit diversificarea pe care Xiaomi a pus-o la cale în ultimii ani. Honor ar putea ajunge noul lider, depinde ce strategie vor avea în ultimele 3 luni din 2022. Huawei nu prinde loc în top 5, dar aș face pariu că acele 8.6 milioane unități livrate în Q3 2022 potrivit Omdia sunt în mare parte pe aici.

Este interesant cum Apple și-a făcut loc printre atâtea branduri din China. Este cunoscută aversiunea lor față de alte branduri în afară de cele locale. Spre exemplu, Samsung cred că nu apare nici într-un top 1o. Mă rog, exagerez puțin, cred că prind și ei o poziție.

China are 18.75% din populația globului și și-a acontat 23.66% din vânzările de smartphone-uri înregistrate în Q3 2022 pe întreg mapamondul.

Categorii: telefoane-mobile

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 8 Pro, tableta Samsung Galaxy Tab S9 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16 a fost transformat în desktop PC ad-hoc. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.