Despre evoluția pieței de smartphone-uri am scris într-un articol separat. În T3 2020 s-au vândut cu 4 milioane unități smartphone-uri mai puțin față de T3 2019. Tabletele au cunoscut un reviriment, iar IDC spune că livrările au crescut cu 25%.
Pe primele locuri se află:
- Apple – 13.9 milioane unități și market share de 29.2%, creștere de 17.4% față de T3 2019;
- Samsung – 9.4 milioane unități și market share de 19.8%, creștere de…, 89.2% față de T3 2019;
- Amazon – 5.4 milioane unități și market share de 11.4%, scădere de 1.2%;
- Huawei – 4.9 milioane unități și market share de 10.2%, creștere de 32.9%;
- Lenovo – 4.1 milioane unități și market share de 8.6%, creștere de 62.4%;
Alții – 9.9 milioane unități și market share de 20.9%, creștere de 3.1%.
Total – 47.6 milioane unități și creștere de 24.9%.
În afară de Amazon, toate celelalte branduri din TOP 5 sunt pe creștere. Samsung are o creștere de peste 89%, aproape că și-a dublat vânzările față de T3 2019 (de la 5 milioane la 9.4 milioane unități)!
Apple se menține confortabil în fotoliul de lider, Huawei se ține destul de bine (în contextul în care comercializează tablete fără GMS). Pandemia de covid-19 a adus la pachet în multe țări și scoala online, iar guvernele & fiecare familie în partea a optat pentru o tabletă în a face lecțiile live cât mai plăcute etc. România a contribuit generos cu câteva sute de mii de bucăți (cel puțin la nivel declarativ, detalii pe aici și aici). Mă rog, nu neapărat în T3 2020 ci în general, pe anul în curs.
Am testat cea mai bună tabletă Android, iar impresiile formate le găsiți grupate în review.