Smartphone

Trendul vânzărilor în piața telefoanelor mobile pe segmentul dispozitivelor pliabile este în continuă creștere. De exemplu, în Q1 2022, față de aceeași perioadă a anului trecut, cota de piață a pliabilelor a crescut cu nu mai puțin de 571%. Chiar și așa, Q1 2022 nu a fost cel mai bun trimestru pentru telefoanele pliabile, numărul unităților vândute fiind de 2.22 milioane, față de nu mai puțin de 4.2 milioane unități în Q4 2021. Este adevărat că acel trimestru este cel care cuprinde și perioada sărbătorilor de iarnă, iar anul acesta am putea vedea cu totul alte cifre.

În fine, revenim la Q1 2022 și facem precizarea că Samsung nu are practic rival în segmentul smartphone-urilor pliabile. A reușit ca prin modelele Galaxy Flip3 (aproximativ 51% cotă de piață pe pliabile) și Galaxy Fold3 (circa 24%) să-și adjudece primele două poziții și să aibă cumulat doar prin acestea o cotă de piață de aproape 75%. Huawei P50 Pocket s-a apropiat foarte tare de Fold3 și așa se face că cele trei smartphone-uri pliabile se duc către 91% cotă totală din piața de telefoane pliabile pe Q1 2022.

Dacă ne gândim că Samsung are planuri mari pentru Galaxy Flip4 și Galaxy Fold4, care, din câte se pare, vor veni și cu prețuri ceva mai așezate, dar și cu specificații demne de flagship-uri, atunci este foarte probabil ca gigantul sud-coreean să-și mențină poziția de lider autoritar pe zona de smartphone-uri pliabile.

Este pe cât se poate de clar că în 2 – 3 ani vom vedea din ce în ce mai multe telefoane pliabile și că acestea vor ajunge și în segmentul mid-range, așa că ușor-ușor aceste dispozitive nu vor mai fi doar apariții exotice, ci la ordinea zilei.

Sursa: DisplaySuplyChaiin.com via Fudzilla.com