Săptămâna trecută am avut ocazia de a participa la un workshop organizat de Ford la sediul european al companiei, mai exact în Koln, Germania. Evenimentul a avut în vedere prezentarea gamei SUV pentru Europa a producătorului american și, mai ales, planurile de viitor pe această nișă. Desigur nu ne-au fost date toate detaliile, însă am aflat câte ceva legat de modul în care sunt dezvoltate noile modele.

Am văzut, în trei ”camere” distincte, care sunt trendurile pentru viitor, cum sunt alese materialele pentru interior de către designerii Ford și cum se împart demografic clienții pe fiecare clasă de SUV-uri.

Toate aceste criterii de dezvoltare sunt strâns legate între ele, alături de alte etape din procesul de proiectare, pentru ca la sfârșit să fie produse automobilele cerute de piață. Așadar, tendințele către mașini autonome sau interconectate, distribuirea clienților pe criterii de vârstă și preferințele acestora legate de design și nu numai, sunt toate corelate pentru ca la final gama SUV de la Ford să devină mai atractivă cu fiecare model nou apărut.

Să parcurgem împreună cele mai importante informații pe care le-am primit în cadrul evenimentului de la Koln:

  • până în 2020 gama SUV de la Ford se va împrospăta serios, nu mai puțin de cinci modele vor avea parte de facelift sau vor fi propuse în premieră pentru piața europeană;
  • cel mai mic reprezentant al gamei de teren, EcoSport, va fi asamblat la Craiova, iar producția va debuta în luna aprilie 2017. Este foarte probabil ca noul model să aducă în premieră pentru Europa și tracțiune integrală, alături de un design proaspăt ce se va integra în noul linie SUV de la Ford;
  • Kuga cu facelift va ajunge în showroom-uri până la sfârșitul anului. Va putea fi ales inclusiv în versiune Vignale, la fel ca și fratele mai mare, Edge;
  • sistemul de infotainment SYNC 3 va debuta în Europa odată cu noul Kuga. Interfața este complet schimbată, avem mai multe opțiuni disponibile, iar răspunsul sistemului la comenzi promite să fie mai rapid. Am avut ocazia pentru câteva momente să trec prin meniul SYNC 3, însă nu pot să emit impresii după o interacțiune de doar 2 – 3 minute. Vom vedea cum se descurcă noul sistem când vom avea la test noul Kuga;
  • Ford se așteaptă ca până în 2020 o treime din toate mașinile vândute pe bătrânul continent să facă parte din gama SUV / Crossover. Iată de ce este acordată o atât de mare importanță acestei clase de automobile.

Ford continuă să ne arate că Europa încă reprezintă o piață importantă, că merită să vină cu soluții special adaptate acestei zone și promite că va încerca mereu să răspundă cerințelor clienților din fiecare clasă de automobile.

Categorii: gautorecomandari

Despre autor

Darius Pană

Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește realme 7 Pro, Canon EOS M100 + Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon 50mm 1:1.8 STM.

17 Comments

  • cutienoua says:

    Cat de diferite sunt in varianta Eu fata de Sua
    Inteleg ca fiecare companie incearca sa foloseasca piese procurate local asa ca sunt curios daca in afara de design au si piese comune

    • koss_x_treeme says:

      Fordurile produse la Craiova sunt foarte proaste. Fordurile pentru piata europeana sunt mai proaste fata de cele pentru SUA. Este aceeasi faza cum a fost si cu chevrolet.

    • Emil Dragotă says:

      Aici te-aș contrazice puțin, clientul european este mult mai selectiv fata de cel american, ce se mulțumește cu puțin.

      Uita-te la finisarile unei mașini americane si compara cu echivalentul sau din Europa.

      Personal cred că Ford și-a dorit sa activeze fabrica de la Craiova, doar că a apărut problema din Germania.

      Legat de faptul că suntem lumea a 3-a pe auto, uita-te ce dezvolta Continental Auto pentru BMW seria 7 în România.

      Apropo, pentru distracție, ca ne văităm de Ford si Dacia. Aveți idee cu cât circula un tren plin cu masini în Romania? Sub 25km/h.

    • cutienoua says:

      Masinile Ford pt Sua sunt asamblate in Mexic
      Asa ca nu asta ar fi problema!?

  • koss_x_treeme says:

    Imi pare rau sa comentez la un articol “publireportaj” dar totusi o fac.
    Ford a venit la Craiova, a primit ajutoare financiare si anumite beneficii fiscale de la statul roman si fabrica pe tava. Au dezmembrat fabrica de la Craiova care era foarte bine dotata de daewoo si au vandut echipamentele si robotii la fiare vechi. Modernizarea a durat mult timp. Aia care au facut modernizarea au muncit ca sclavii pe bani de nimic. Au fost accidente de munca pe acolo. Oameni cu mainile taiate sau schingiuiti de flexuri. Se muncea in conditii mizere in vremurile de inceput Ford in Craiova. Sa tai si sa sudezi toata ziua in rezervoare, la inaltime, sa fii angajat la o firma “capusa” care avea contract cu ford. Ei primeau de la ford 6000 de lei pe muncitor iar muncitorului ii dadeau in mana vrea 2000 de lei parca.
    Ok.. au modernizat fabrica.. Au inceput sa produca ford transit pe care au exportat-o si surpriza dupa ceva timp au incetat productia pe motiv ca masina era “slab” ansamblata… calitate slaba.. in fine.. sa zicem primul fail.
    Au bagat apoi in productie tampenia de B max prezentata si marketata de ford ca cea mai inovativa masina si cea mai buna..
    Ford B-Max a fost si ea un mare fail. Ford a vandut in 2015 un numar de 46.147 de b-maxuri oribile. Daca as fi giga contra pana la capat as zice ca nici nu si-au scos investia in linia de productie cu masina asta. Ii salveaza totusi motoarele.
    Acum vor sa aduca din india proiectul fordului EcoSport care si aia parerea mea ca este o panarama de masina si nepudand sa il vand pe piata din Europa asa cum este sa il mai modifice si sa il mai cosmetizeze un pic.
    Parerea mea este ca EcoSport va avea aceeasi soarta ca B-maxul si va avea vanzari mediocre la limita profibilitatii pentru Ford Romania

    Astia de la ford tot baga pastila ca nu au autostrada. Partial au dreptate dar am ajuns la concluzia ca ei au venit sa investeasca in fabrica asta de la Craiova doar ca nu sa nu vina concurenta sa investeasca.

    Salariatii de la Craiova mai mult stau in somaj tehnic in ultima vreme decat muncesc iar perioadele de somaj tehnic au fost foarte foarte dese in ultimii ani de cand este ford aici.

    Mai mult de atat principalul dealear ford regional mai nou a facut contract cu opel si s-a axat pe opel avand in vedere faptul ca vanzarile ford in Romania sunt dezastruoase… iar B-maxurile vandute authton se pot numara pe degete.

    Ei puteau sa aduca Fiesta (cel mai bine vandut model ford) la Craiova sau ford Mondeo dar nu au vrut.. si nu vor vrea vreodata. De aia suntem catalogati drept lumea a 3-a, fiindca marile corporatii multinationale isi bat efectiv joc de noi.

    O imagine care demonstreaza ca ceea ce zic nu sunt vorbe goale este parcarea fabricii ford. Daca ati trece pe acolo ati observa ca peste 80% dintre angajati au maisinile personale tot daewoo.

    Daca faceau masini si veneau cu inovatii jos palaria pentru ford romania dar cand vad ca astia au tinut fabrica asta doar ca sa nu o cumpere altcineva.. si doar sa se lupte pentru supravietuire n-am ce respect sa am pentru asa ceva

    Sincer mai bine cumparau fabrica din Craiova Chinezii. Chinezii probabil ca investeau masiv si veneau cu modele premium care se cumparau (cum a facut daewoo) nu strutocamile de masini pe care le face ford aici.

    • Liviu says:

      Interesant punct de vedere !
      In mare masura s-a intamplat fix asa cum spui , dar de obicei asa se intampla dupa o preluare , ca nu ar putea sa le ofere altora capabilitatile de asamblare Daewoo sa zicem ….cred ….
      Intradevar Ford o cam freaca la Craiova si nu produce ceva bun nu din considerente de autostrada (ce-i drept , si asta este un impediment major), dar macar produce motoare ECOboost 1.0 pe “banda rulanta” si la propriu si la figurat .
      Politica de preturi Ford din ultima perioada lasa de dorit – exemplu
      – aprilie 2016 – Fiesta 1.0 Trend + Trend pack (decent accesorizata) 1.0 100cai – 9150 Eur vopsea metalizata
      – oct 2016 – Fiest 1.0 Trend + Trend pack 1.0 80 11250 (dupa discount de 3200 Eur + rabla)
      si asta doar ca sa-i faca loc in gama noului Ford KA+ de la 9990 Eur care nici macar AC nu are . JENANT .
      Ecoboost este frumos – am unul la bloc al unui angajat FORD . Este foarte frumoasa in varianta full cam pe la 10-12Eur . Mai mult nu merita , cum nici Duster nu merita in defavoarea lui Kadjar care culmea , costa mai ieftin decat Dusterul . Cine s-a urcat intr-unul imi va da dreptate ! Deci … nu inteleg metodele lor , dar ramane de vazut . Despre TATA motors au zis ca nu au habar despre masini si le-au aratat ca au dus Jag-LR pe profit in 3 ani si recorduri + calitate ce nu au reusit ei sa ofere . Deci ciocul mic si joc de glezne FORD ca am mai vazut giganti ingenunchiati (vezi NOKIA care gandea la fel).

    • koss_x_treeme says:

      S-a cam imputit treaba si la Dacia din pacate. Multa productie este sau va fi externalizata in Maroc, in Rusia la AvtoVaz.. probabil si in Turcia la Bursa. Asta este globalizarea si faptul ca suntem considerati tara de mana a 3-a si asta in principal datorita politicienilor care ne conduc.
      Cand a zis Ford ca inchide fabrica din Germania au sarit nemtii ca arsi si in 3 secunde si 2 miscari s-a razgandit.

      Tu ai dat exemplu cu TATA dar sunt si Holdinguri si companii chinezesti care au cumparat la greu mai ales in perioada crizei. Astia spre deosebire de Ford.. au investit nu au cerut ajutoare de zeci de milioane de euro si garantii de sute de milioane de euro la imprumuturi la statele sarace (aka Romania). Aici la Craiova Ford nu ne-a facut vreo favoare, din contra multa lume regreta perioada koreenilior,,
      Apropo la piata Mare din Craiova s-a construit pe vremea daewoo un bloc modern cu shworoom de prezentare daewoo la parter. Blocul ala aproape de buricul orasului la Piata Mare este in paragina si au inceput sa cada tencuaiala facuta din placi ceramice dupa el..(pericol public) Daca nici asta nu e bataie de joc.. atunci alta definitie a bataii de joc mie mi-e greu sa gasesc…. Blocul ala este proprietatea Ford acum.. Macar sa-l fi vandut la altii sa aiba grija de el.

    • Liviu says:

      Coreenii nu mai aveau ce sa produca – este un capitol incheiat . GM pusese lacatul .
      Beneficiile pe care le-au dat catre Ford , au fost de buna credinta , crezand ca ei vor face treaba si oamenii vor avea de munca – a fost asa , dar nu chiar pe acolo .
      Dacia Romania este vazuta foarte bine prin prisma calitatii (toate masinile din vest vin de la noi , iar cele ale angliei , vin din India/Rusia , dar fac escala pentru verificare tot la Mioveni – ceea ce spune multe) – singura nemultumire a lui Renault , este ca au sindicat foarte puternic si salariile au cam crescut , evident concomitent cu profitul din ce in ce mai mare al Daciei .
      Bursa si Turcia este ca si pierduta , lucreaza acolo in virtutea inertiei – Rusia construieste doar local , iar in Maroc … acolo chiar este lumea a treia , dar si calitatea si stabilitatea productiei este scazuta .

      Eu ma astept sau imi doresc ca Nissan sa plece din UK si altii sa vina la noi .

    • koss_x_treeme says:

      Te contrazic cu Marocul. In Italia se cumpara foarte multe Dusteruri. Am intrebat un italian cand cam fost pe acolo daca e multumit de masina (duster) si a zis ca este foarte multumit si nu regreta ca si-a cumparat Duster in defavoarea Fiat. Mi-a mai zis o fraza la final care m-a intigrat. Da, e Dacia Duster, dar e facuta in Maroc nu in Romania.. semn ca prin prisma italienilor ce este produs in Maroc este mai de calitate decat ce se produce in Romania, si chiar asa este. De fapt in Italia vin multe importuri din Maroc in defavoarea Romaniei. Eu cred ca un Duster facut in Maroc este mai de calitate ca unul produs in Romania. Renault a investit masiv in fabrica din Maroc si este mai performanta ca cea din Romania, salariile sunt si mai mici acolo au si infrastructura si ajung repede cu masinile in Europa asa ca ei au doar de castigat acolo.

      Te contrazic si cu GM pusese lacatul pe daewoo. Probabil te-ai referit ca pusesera lacatul pe fabrica din Craiova sau Polonia dar GM a produs la fabricile din Korea ceea ce au marketat ca Chevrolet Europa pana acum 2 ani cand au pus cruce diviziei chevrolet Europa care nu prea avea tangente cu divizia chevrolet SUA.

    • Liviu says:

      Tanger, Maroc
      salariu mediu: 250 euro
      producţie: 175.000 maşini/an (Dacia Lodgy, Sandero şi Dokker)

    • Shiver says:

      Salut,

      Poate n-am citit bine, unde ai gasit kadjar mai ieftin ca dusterul? Ca maine ma duc sa cumpar :D!

    • Liviu says:

      La Meridian , un Kadjar 1.2 TCe 130 Life+ decent dotat costa 14100 Eur . Duster 1.2 TCe 125 Laureate + 3 optiuni de bun simt (ambele 2wd) costa 14500 .
      Pretul de lista este mai mare la primul decat la al doilea , dar cu oferta locala iesi mai bine . Am avut Logan si stiu despre ce vorbesc (sunt masini bune Daciile) , dar sunt gandite low-cost si totul de la strangerea suruburilor pana la imbinari sau apasarea butoanelor sunt gandite tot asa . In schimb in celalalt usa se inchide “solid” , zgomot infundat , insonorizare decenta , atmosfera high tech , sisteme inteligente pentru bagaje , rabatare , pe cand al doilea nu are . Duster este o masina care te cara de la A la B , fiabila si atat . Kadjar are mult mai multe ! (subiectiv vorbind , dar si obiectiv prin tot ce am punctat anterior).

      Trebuie sa deschidem un cerc de dialog :))

    • Darius Pana says:

      Nu are de ce să-ți pară rău pentru acest comentariu, niciodată sa nu te reții in a-ti spune părerea pe acest site. O faci mereu cu argumente si asta contează cel mai mult.

      Habar n-am cum au decurs lucrurile la Craiova, eu stiu cum se face treaba la Arctic, la noi la Găești. … Vina este intr-o mica (am zis mică) măsură și a oamenilor, care pentru un salariu mizer accepta absolut tot ce li se impune. Un pic chestie si de mentalitate.

      Iti spun aici si legat de Chevrolet, GM. Divizia europeană a Chevrolet nu a plecat din cauza ca nu aveau profit, ca erau vânzări slabe. Ba din contră, începuseră sa fure tot mai mulți clienti de la Opel (aveau showroomuri comune). Când Opel a fost în mare criză, a primit ajutor de stat de la nemți, deși aparțineau de GM, deci practic erau companie americană. Angela Merkel a ajutat Opel, deci pe GM, cu condiția ca Chevrolet sa plece din Europa. Cel puțin eu asa vad treburile.
      Gandeste-te ca Chevrolet a luat decizia de a pleca tocmai după ce puseseră la punct o gama tot mai buna pentru Europa – Trax, Cruze hatchback, Aveo hatchback… Nu cred ca au plecat tocmai de buna voie :)

      Cat despre Daciile produse in Maroc… Eu ce am mai auzit nu e tocmai de bine. Slaba calitate, deși au linii mai performante decât la Mioveni. Totuși, orice am zice de români, suntem inventivi, ne mai merge mintea (de multe ori la prostii, ce-i drept :)), insa marocanii… Marocani, ce să mai! :)))

    • Andrashi says:

      Darius, oricât de naționaliști am fi, nu are rost sa ne ascundem după degete.
      Noi avem o foarte mare problema cu forța de munca, mai precis cu calitatea și seriozitatea ei… iar de aici ni se trag toate…

    • Darius Pana says:

      Da, din pacate, si eu, probabil ca si tine, m-am lovit de neseriozitatea romanilor.
      Insa eu comparam strict cu marocanii (in cazul de fata). Iar, din ce am mai auzit, fata de acestia romanii sunt mai seriosi si mai bine pregatiti. Pana la urma nu-i asa o mare realizare sa fii mai bun decat un marocan :))

    • Andrashi says:

      Absolut și totalitate de acord cu tine!

  • Andrashi says:

    Darius, ți-am promis un mini review la Ford Edge. Acela este rezumat la un singur cuvânt : DEZAMĂGITOR !

    Kia și Hyundai au modele superioare; VW la fel.
    Mi se pare o totala lipsa de respect fata de clientela fidela (așa cum este soția mea, de exemplu) sa reduci drastic calitatea, numai pentru a promova Vignale! Iar acest aspect se poate observa la toate modelel care vor primi aceasta echipare “mai superioară”.

    Ford WTF !?!?