Conceptul din spatele Porsche Mission E a debutat în 2015, în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. De fapt, ce-și dorește Porsche prin Mission E?
Putem găsi mai multe răspunsuri la această întrebare, dar două elemente ies în față.
- Să dezvolte un rival pentru Tesla Model S – cel mai de succes autoturism electric din segmentul premium;
- Să fie un deschizător de drumuri pentru o gamă nouă a companiei germane, focusul se va muta încet, dar sigur spre automobile electrice. Altfel, ar deveni un fel de ultim mohican și la un moment dat ar dispărea din piață (Porsche a știut să se adapteze de-a lungul timpului – Boxster și Cayenne sunt succese comerciale ridicate de către consorțiul german la momentul oportun).
Porsche Mission E se află în perioada de dezvoltare, iar în 2019 ar trebui să debuteze.
Ce tehnologii au fost integrate pe concept și s-ar putea să le găsim și în varianta comercială?
- încărcare de la 0 – 80% în 15 minute printr-un sistem de alimentare dezvoltat de Porsche la 800v, autonomie de 500 km;
- 0 – 100 km/h – 3.5 secunde;
- tracțiune integrală, două motoare electrice și aprox. 600 CP;
- viteză maximă – aprox. 240 km/h sau 150 mile/h;
- încărcare inductivă, dar și prin cablu pentru bateriile Litiu-ion;
- eye-tracking – privirea șoferului este urmărită de o cameră și astfel se stabilește ce instrument din panelul de bord dorește a fi deschis printr-o confirmare de la un buton aflat pe volan;
- poziționarea ca preț sub Porsche Panamera;
- capacitatea de a primi update software via Wi-Fi, în stilul a ceea ce aduce Tesla pe Model S și Model X;
Planurile Porsche sunt de a fabrica 20.000 de Mission E pe an. Prețul ar porni din jurul a 70.000 de euro. Este un competitor de Tesla S cu un cost de comercializare în fix aceeași zonă. Nici Tesla nu stă pe loc, iar un urmaș pentru sedanul său va fi prezentat în maxim 1 – 2 ani, exact la fix ca să concureze cu Mission E de la Porsche.