Suntem de acord că cele 1500 de locaţii fizice ale Poştei Române nu se prezintă la cele mai moderne standarde, însă în ultima perioadă am observat o implicare activă a societăţii în tot ceea ce înseamnă modernizare, digitalizare, diversificare.
Ştim deja că Poşta Română se află în plin proces de achiziţie a 3000 de cutii poştale (primele două au fost inaugurate deja) şi a 75 de ghişee poştale (primul a fost lansat în luna iunie), iar mai nou aflăm că Poşta Română vrea să schimbe radical modul în care lucrăm astăzi cu codurile poştale.
Societatea vrea să înlocuiască codurile poştale clasice realizate pe criterii geografice, cu unele personale digitalizate. Fiecare român va avea în viitor propriul cod poştal.
Valentin Ştefan, directorul general al Companiei Naţionale Poşta Română, a declarat în cursul zilei de astăzi că “serviciul poştal modern trebuie să aibă câteva elemente. În primul rând, trebuie să fie rapid. În al doilea rând, trebuie să fie convenabil. Şi, nu în ultimul rând, trebuie să fie customizat pe nevoile oamenilor. Vă mai spun un lucru, noi lucrăm la un cod poștal pe persoană. Dacă până acum codurile poştale sunt împărțite geografic, pe localități, sau străzi, sau cartiere, credem că e momentul în care să facem un pas digital important și să ne asigurăm că fiecare persoană are propriul cod poștal şi indiferent unde se găseşte persoana respectivă poştaşul să îl găsească şi să îi ducă coletul, dacă optează pentru genul ăsta de livrare.”
Nu ştim cum va funcţiona acest sistem, probabil prin intermediul unei aplicaţii dedicate, însă cu siguranţă va mai curge multă apă pe Dunăre până când îl vom vedea efectiv la lucru.